Partities niet zichtbaar in programmas

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
Charles
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2020, 07:56

Partities niet zichtbaar in programmas

Berichtdoor Charles » Ma 20 Apr 2020, 08:23

Beste Lezers,

Ik heb mijn harde schijf gepartitioneerd en mijn bestanden in andere partities opgeslagen als waar Linux geìnstalleerd is (zoals ik gewend was in windows). Tot mijn verbazing kunnen de programmas de partities niet `zien`. Als ik in een programma op `open` klik zou je verwachten dat onder `computer` de partities, met de bestanden, zichtbaar worden (zoals in windows). Dit is helaas niet het geval. De partities zijn in de verkenner wel te zien en heten daar `apparaten`. Wie kan me helpen ? Bij voorbaat dank voor jullie reacties !

Mvgrt. Charles
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Partities niet zichtbaar in programmas

Berichtdoor Joan » Ma 20 Apr 2020, 13:50

De systeem partitie van het systeem dat in gebruik is in nooit zichtbaar in de lijst van 'Apparaten'. Ook de /home partitie is niet zichtbaar.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 513
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Partities niet zichtbaar in programmas

Berichtdoor Pjotr » Ma 20 Apr 2020, 15:35

Wat onder Apparaten staat, moet je eerst aanklikken om 't aan te koppelen. Pas wanneer een partitie aldus is aangekoppeld, kun je er met je programma's naar toe.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten