Cinnamon wil niet starten

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
Swartenhont
Junior
Junior

Cinnamon wil niet starten

Berichtdoor Swartenhont » Wo 03 Feb 2021, 18:37

Mijn LM Ullysis start niet meer op. In de recovery mode kan ik niets vinden wat helpt. Wel kan ik kiezen om een Root commandline te starten, maar wat vul ik daar in. Mijn LM updates zich automatisch. Help, of moet ik de Timemachine gaan gebruiken, dat zou zonde zijn, heb hem een paar uur geleden nog gewoon gebruikt.
Het kleine schermpje (wat er voor de inlog verschijnt) meldt het volgende:
“Unable to launch cinnamon sessie-cinnamon X session. etc. Not found, falling back to default session.”
Verder kan ik op oké drukken waarna het donker blijft. Graag jullie hulp, ik gebruik hem voor mijn bedrijfje.( alle gegevens zijn 3 maal gebackupped)
Linux Mint 21.3 Virginia| | 16-core AMD Ryzen 9 7950X | AMD Navi 21 [Nvidia RTX 3080Ti | Asrock X670E Steel Legend
DeBaas
Moderator
Moderator

Re: Cinnamon wil niet starten

Berichtdoor DeBaas » Wo 03 Feb 2021, 19:24

Als je timeshift aan had staan, kun je deze ook vanuit de resque terminal opstarten.
Goed lezen en de back-up van gisteren terugzetten.
De meeste "doet het niet meer" oorzaken zijn terug te voeren op een voortijdig afgebroken update.
Swartenhont
Junior
Junior

Re: Cinnamon wil niet starten

Berichtdoor Swartenhont » Za 06 Feb 2021, 15:33

Gelukt. Heb info gezocht over rescue terminal, uiteindelijk gelukt. Ben ook met mijn hardware aan het rommelen geweest, was al bang dat het daar aan lag. Wat een geweldig programma is Timeshift toch. Bedankt voor je antwoord.

r
Linux Mint 21.3 Virginia| | 16-core AMD Ryzen 9 7950X | AMD Navi 21 [Nvidia RTX 3080Ti | Asrock X670E Steel Legend

Terug naar “%s” Newbie vragen