wachtwoord niet aanvaard zelfs niet na 't veranderd te hebben !

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
LusLem
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 29
Lid geworden op: Zo 14 Mar 2021, 06:41

wachtwoord niet aanvaard zelfs niet na 't veranderd te hebben !

Berichtdoor LusLem » Di 06 Apr 2021, 20:16

Ik heb vorige week een Fresh Install gedaan van Linux Mint 20.1 Ulyssa - Cinnamon (naast Linuxfx 10.6) alles was redelijk vlot verlopen en ben elke dag enkele uren bezig geweest met alles in te stellen via Systeeminstellingen, toen ik bij "Beheer" kwam moest ik bij "Aanmeldvenster", Gebruiker .." en ook bij "Pakketbronnen" mijn wachtwoord ingeven, maar ik kreeg telkens de melding dat het niet aanvaard werd !
Gelukkig had ik op voorhand veel tips over Linux gelezen ook deze : https://makkelijkelinuxtips.blogspot.co ... geten.html ,
dus ik heb in Grub precies alles ingegeven zoals daar staat aangegeven en een nieuw wachtwoord ingegeven,
maar als ik dan opnieuw opstart en het terug probeer krijg ik zelfs met m'n nieuw wachtwoord weer de melding dat het wachtwoord niet aanvaard is en kan ik dus m'n instellingen niet verder afwerken !
wat moet/kan ik nu doen ?
grtn,
Lus
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: wachtwoord niet aanvaard zelfs niet na 't veranderd te hebben !

Berichtdoor stegiman » Di 06 Apr 2021, 22:19

Uren bezig met via Systeeminstellingen?
Ik ben op amper 1 minuut mee klaar en werkt nu al 2 jaar prima en dat zonder problemen.

Ben je niet vergeten als je inlogt of numlock aanstaat?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: wachtwoord niet aanvaard zelfs niet na 't veranderd te hebben !

Berichtdoor Joan » Di 06 Apr 2021, 22:52

Als je in de terminal werkt zoals de meeste tips bij 'Makkelijkelinuxtips', dan ben je in het systeem bezig.
Zet je daar een karakter verkeerd dan kan je het als beginner wel vergeten dat je daar een oplossing voor vindt.

De terminal is de hartchirurg voor een pc die een oorlog kan veroorzaken om een spatie.

Heb je een backup van Timeshift? zet die dan tegrug.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
LusLem
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 29
Lid geworden op: Zo 14 Mar 2021, 06:41

Re: wachtwoord niet aanvaard zelfs niet na 't veranderd te hebben !

Berichtdoor LusLem » Wo 07 Apr 2021, 09:12

Hallo stegiman & Joan,
bedankt voor jullie reactie ,
daar de backup via TS (met Linuxfx) mislukt was had ik de profiel mappen van TB & FF alsook m'n persoonlijke map gekopieerd naar de externe harde schijf, dus na de Fresh Install van Mint moest ik alles weer gaan instellen !
ik was een beetje in paniek omdat ik vreesde geen updates via Bijwerkbeheer te kunnen installeren en had daarom meteen mijn vraag op het forum geplaatst,
maar omdat ik het zelf zo eigenaardig vond ben ik opnieuw in Gub gegaan en heb deze morgen alles nog eens overgedaan en nu zag ik op 't einde dat ik m'n password nog eens een 2de keer ter bevestiging moest ingeven ! dit heb ik gisteren over het hoofd gezien ! als ik nu via Ctrl Alt Del er uit ging en na de opstart het terug uitprobeerde werd m'n wachtwoord wel aanvaard en werkt alles weer terug normaal ;
dus m'n probleem is opgelost !
Joan heeft gelijk ik zal beter moeten opletten als ik in de Terminal bezig ben !
grtn,
Lus

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten