Updates Mint 18.3

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
darwin
Junior
Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: Vr 17 Aug 2018, 07:01

Updates Mint 18.3

Berichtdoor darwin » Zo 13 Jun 2021, 11:48

Ls heb versie 18.3 van Mint,het valt me op dat er de laatste weken erg weinig,tot geen nieuwe updates zijn. Hoe kan dit??
Bvd gr darwin
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1588
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor stegiman » Zo 13 Jun 2021, 12:24

Er is geen support meer voor uwe versie Linux mint want tegenwoordig is dat versie 20.1 maar dat is enkel in 64 bits want ook 32 bits gaat verdwijnen.
Linux mint 19.3 (klik) is er nog update tot 2023 en versie voor 32 bits en 64 bits


Normaal zou je bij bijwerkbeheer / bewerken reeds een tijd moeten gezien hebben dat er nieuwe versie is.

Versie 18.3 behouden blijft wel werken maar veiligheid is dan een pak minder als je bijvoorbeeld online bankieren doet.

Kan je 64 bits aan dan kan je best versie 20.1 kiezen.
darwin
Junior
Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: Vr 17 Aug 2018, 07:01

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor darwin » Zo 20 Jun 2021, 11:19

Dank voor uw reactie,ik heb geen melding gehad dat ik een nieuwe versie kon downloaden gehad welke ik me nog herinner van Ubuntu.
Wordt dit dan niet meer weergegeven. Even voor de duidelijkheid,hoe ga ik naar versie 20.1??
Bij Ubuntu kreeg ik een melding om nieuwe versie te kunnen installeren en dat was in 1,5 u klaar.
Alvast dank voor uw reactie. Mvg darwin
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1588
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor stegiman » Zo 20 Jun 2021, 23:31

Op terminal en geeft onderstaande code

Code: Selecteer alles

uname -srm
Wat staat er vermeld?
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor Pjotr » Ma 21 Jun 2021, 10:19

Even voor de duidelijkheid,hoe ga ik naar versie 20.1?
Doe een schone installatie van 20.1 met formatteren en al. Doe beslist geen "vuile" opwaardering van je huidige Mint; de sprong in codebasis is daarvoor veel te groot.

Vuil opwaarderen kan alleen veilig binnen een Mintserie (dus bijvoorbeeld van 20 naar 20.1), niet daarbuiten.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
darwin
Junior
Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: Vr 17 Aug 2018, 07:01

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor darwin » Di 22 Jun 2021, 20:36

Hallo stegiman,dank voor de reactie,wat een teleurstelling dat ik niet kan updaten naar versie 20,1. Ik dacht dat mint 18,3 tot 5 jaar ge update werd.
Zoals ik zei,heb Ubuntu een keer ge update,was makkelijk. Ik weet niet hoe ik dit nu zelf zou kunnen,dat was een reden om Linux te gaan gebruiken.
Is het mogelijk dat U me dat kunt uitleggen hoe ik dit kan aanpakken zonder helemaal alles opnieuw te moeten installeren??
Bij voorbaat heel hartelijke dank Mvg darwin
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor Jamint » Di 22 Jun 2021, 21:41

Dank voor uw reactie,ik heb geen melding gehad dat ik een nieuwe versie kon downloaden gehad welke ik me nog herinner van Ubuntu.
Wordt dit dan niet meer weergegeven. Even voor de duidelijkheid,hoe ga ik naar versie 20.1?
Niet via versie 18, noch via versie 19.

Keihard gesteld.... Zoek je problemen? ga dan vooral trachten naar v20.0 of v20.1 te upgraden vanaf een oudere versie! Ik spreek uit ervaring. Op mijn testcomputer heb ik geprobeerd een testschijf in v.19.1 te upgraden naar v.20. Dat mislukte totaal. Installatie liep vast na - schrik niet - minstens 2,5 uur.
Ook wordt er gedurende de upgrade meermaals gevraagd om in de terminal dingen te doen wat niet voor elke gemiddelde linux gebruiker weggelegd is om te begrijpen.
Dus kopieer al je belangrijke bestanden naar een extern medium en installeer een kersverse v.20.1

HEEL BELANGRIJK:

Versie 20.2 is ook al voor download beschikbaar. DOE DAT NIET! Tenzij je developer of ontwikkelaar bent, want die versie is nog in een bèta stadium, dus voor regulier gebruik onvoldoende of niet geschikt, want er zitten nog teveel bugs in.
If it ain't broken, don't fix it.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1588
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor stegiman » Di 22 Jun 2021, 22:44

Zorg eerst dat je backup maak van uw data alvorens je de nieuwste versie Linux Mint installeert.

Als je nieuwe Linux mint wilt installeren doe je zoals je reeds deed bij vorige Linux Mint of Ubuntu.
Principe is altijd hetzelfde: eerst taal, toetsenbord enz.

Nadeel is wel dat je printer en andere toestellen opnieuw moet installeren en eveneens sommige app.

Op deze pagina (klik) zie je hoe je moet doen.

Wil je naast Windows Linux Mint installeren dan kan je op deze pagina (klik) kijken.
darwin
Junior
Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: Vr 17 Aug 2018, 07:01

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor darwin » Za 31 Jul 2021, 04:35

Hoe kan ik instellen dat ik WEL Mint 20.2 kan updaten tzt naar Mint 21?? Dit signaal heb ik NU niet gehad waardoor ik opnieuw heb moeten laten installeren??
Gaarne duidelijk aangeven hoe, Jammer dat schermafdrukken meesturen ingewikkeld is in Mint.
Moet ik me zorgen maken,had opdracht gegeven Mint 20,1 te installeren,ik was er niet bij en nu staat er 20,2 op,zou stabiel zijn vlgs ICT -er
Verder mijn pictogrammen met programma's etc staan nu horizontaal beneden,hoe krijg ik die verticaal ,links op buroblad,kan helaas niet vinden.
Bij voorbaat dank, Mvg
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor Joan » Za 31 Jul 2021, 05:24

Als je de laatste Linux Mint versie hebt geïnstalleerd en bijhoudt met Bijwerkbeheer, zal je automatisch berichten krijgen voor verbeteringen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor Jamint » Za 31 Jul 2021, 11:56

door: darwin, 31-07, 04:35 uur:
Hoe kan ik instellen dat ik WEL Mint 20.2 kan updaten tzt naar Mint 21?
Lees: viewtopic.php?f=3&p=33709#p33256
Moet ik me zorgen maken,had opdracht gegeven Mint 20,1 te installeren,ik was er niet bij en nu staat er 20,2 op
Neen, geen zorgen maken. Mint 20.2 is vrijgeven voor normaal gebruik.
If it ain't broken, don't fix it.
darwin
Junior
Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: Vr 17 Aug 2018, 07:01

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor darwin » Zo 15 Aug 2021, 09:25

Beste Joan,dank voor je reactie,ik voel me een leek en zou U willen vragen aan te geven waar ik in bijwerkbeheer moet instellen om tzt bv mint 21 te kunnen downloaden. Verder tav verplaatsen pictogrammen van horizontaal naar verticaal staat bij een collega ga naar AANPASSEN,helaas kan ik dat niet vinden.
Misschien een schermafdruk bijvoegen,als dat zou kunnen. Bij voorbaat veeeeeeeel dank. Mvg darwin
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1588
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor stegiman » Zo 15 Aug 2021, 11:47

Je kan hier geen afbeelding toevoegen maar je kan wel afbeelding naar bijvoorbeeld deze site (klik) uploaden en dan krijgt je img link

De link zet je dan bij img knop. (Volledige bijwerker klikken)
Gebruikersavatar
Jamint
Held
Held
Berichten: 305
Lid geworden op: Zo 21 Jan 2018, 22:10
Locatie: Noord-Brabant NL

Re: Updates Mint 18.3

Berichtdoor Jamint » Zo 15 Aug 2021, 12:00

@darwin,

Met betrekking tot naar keuze plaatsen van bureaubladpictogrammen:
Klik rechts met de muis als je op het bureaublad bent.
Kies in het pop-up screen dat je dan ziet tweede optie onderaan voor: aanpassen.
In het venster dat dan opent verschuif je de knop bij: automatisch rangschikken naar uit.

Met betrekking tot de annonce voor een nieuwe distributie, bijvoorbeeld een toekomstig Mint v21: Ga regelmatig naar https://linuxmint.com/download_all.php

Noot: nooit bèta releases gaan gebruiken als hoofdsysteem, deze worden alleen vrijgegeven voor testen.

P.s.

Ik ben zo vrij om je een tip te geven.
Geen idee hoelang je Linux Mint gebruikt, maar je hebt nu bijna een maand de tijd gehad gezien je post historie in dit topic om Mint 20.2 beter te leren kennen. Je moet er wel wat voor doen om het beter te leren kennen. Net als bij Mac OS en Windows worden in Linux veel verborgen commando's, opdrachten en functies aangeroepen middels een rechts-klik.
Ga dus eens wat meer met die rechtermuisknop spelen.
If it ain't broken, don't fix it.

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten