Linux verwijderen van dual boot-pc (met Windows10)

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
Panda500
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 25
Lid geworden op: Wo 07 Okt 2015, 11:23

Re: Linux verwijderen van dual boot-pc (met Windows10)

Berichtdoor Panda500 » Za 25 Jun 2022, 15:17

Oops, intussen verder gezocht en nu kom ik (via een andere weg) een 'GParted' tegen die geeft wat jij als voorbeeld toont (via de 'hier'-link naar GParted).
Maar een 8 Gb stick heb ik niet in huis. Wordt vervolgd dus...

Afbeelding
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 805
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Linux verwijderen van dual boot-pc (met Windows10)

Berichtdoor DeBaas » Za 25 Jun 2022, 16:30

Panda500
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 25
Lid geworden op: Wo 07 Okt 2015, 11:23

Re: Linux verwijderen van dual boot-pc (met Windows10)

Berichtdoor Panda500 » Za 25 Jun 2022, 17:11

Tja, veel raadgevers...Sowieso bedankt. Net een 32 Gb-kaartje gehaald (dat ik in een USB-adapter kan steken) om Swakes instructies op te volgen, maar nu ik de tip van 'DeBaas' (her)lees is dat toch exact wel de situatie waarin ik me bevind! Ik bekeek (en volgde) de eerste stappen en dat klopt allemaal met mijn geval, al zijn de getalwaarden natuurlijk wat verschillend. Ik bekijk het nog wat verder en ben genijgd deze instructies te gaan uitvoeren...
Ik breng verslag uit...
Panda500
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 25
Lid geworden op: Wo 07 Okt 2015, 11:23

Re: Linux verwijderen van dual boot-pc (met Windows10)

Berichtdoor Panda500 » Za 25 Jun 2022, 18:09

Ja hallo zeg! Ik had niet durven denken dat het zo makkelijk zou gaan! Alles klaar, weer een kwart van mijn c: schijf vrij. Niks verloren van afbeeldingen of documenten etc.
Er leiden uiteraard vééél wegen naar Rome, maar deze verliep erg vlot. Dank aan DeBaas maar sowieso ook aan de andere hulpvaardigen!
Ik ben helemaal niet thuis in' achter de schermen van de PC' te werken en was er sinds de installatie van de dual boot in juni 2018 eigenlijk niet meer mee bezig gewesst, tenzij redelijk recent naar een oplossing beginnen zoeken voor mijn zéér trage windows. Die verloopt nu (bij eerste testen) precies toch al wat sneller, bvb een foto openen, al gaat dat bij Linux nog veel sneller.
Mijn oude Dell 32-bit'er met Mint 17.3 blijft mijn dagelijks werkpaardje! Maar soms heb je toch Windows nodig helaas...

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten