Installatietype voor Mint 21.1 Vera

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
molenaar
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 25
Lid geworden op: Za 28 Mei 2022, 13:09
Locatie: Brugge

Installatietype voor Mint 21.1 Vera

Berichtdoor molenaar » Ma 02 Jan 2023, 13:16

Beste,
Toen met mijn Mint 19.3 Tricia onherstelbaar was (zie forums Root wachtwoord), had ik kunnen via een Opstart-USB-staafje de 19.3 Tricia kunnen herinstalleren.
Al mijn documenten waren eerst gebackupt.
Alles starte goed en is alles in het reine gekomen. Ook de Bootmenu om eventueel naar mijn Windows te starten is ongedeerd gebleven.

Maar, gezien ik een software niet meer kon installeren nm de eID voor kaartlezers moet ik overstappen naar minstens 20.3 Uliana.
Gezien er al een nieuw versie nm de 21.1 Vera dat tot 2027 ondersteunt wordt, ben ik direct met deze aan de slag.
Op de dezelfde manier als met Mint 19.3 Tricia heb ik de de tweede optie geselecteerd in het menu "Installatietype".

Resultaat: Daar gaat het helemaal anders!! Dan bij de 19.3...
De bootmenu start niet meer en start direct naar Mint Vera.
Ik kijk naar de app 'Schijven': Daarin zie ik: in plaats van 4 partities staan er nu slechts twee! (zie in bijlage de schermafdruk hoe het er voordien was)
Waardoor de partitie Windows totaal verdwenen is. Ik ben dit allemaal kwijt.

Dus in de het menu 'Installatietype' kon je alleen de 19.3 Tricia OPNIEUW installeren (eerste optie) of alles uitwissen en 21.1 Vera installeren (tweede optie).
Dat was dan van beide manieren niet de bedoeling....

Welke optie in 'Installatietype' had ik wel moeten nemen? De derde optie is om het in partities op te delen, en dat hoefde helemaal niet meer...

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten