hoeveel ruimte

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 916
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: hoeveel ruimte

Berichtdoor dirkjanl » Do 05 Jan 2023, 19:15

Ik heb de procedure gevolgd dus dit moet m zijn...
Dank! En nee,dit zegt mij ook niets, even dacht ik dat je de regels in het Grubmenu bedoelde en dat wilde ik controleren middels de foto. Geen idee waarom je dit krijgt.

Edit 5 minuten later: Ik had je vraag niet 100% goed gelezen en heb nu zelf ook op het icoontje achter mijn naam bij het inloggen getikt. En ik zie inderdaad dezelfde twee mogelijkheden die jij noemt. Ik heb geklikt op Cinnamon (software rendering) en daarna ingelogd.
Ik merk op dat de fan van de laptop 1 of twee minuten overuren maakt! Daarna weer rustig. Ik kan gewoon met alle programma's werken. Toch kies ik ervoor weer uit te loggen en niet meer op dat icoontje te klikken. Ik weet niet wat ik aan het doen ben. ;-)
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
stippel404
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 19
Lid geworden op: Vr 30 Dec 2022, 08:46

Re: hoeveel ruimte

Berichtdoor stippel404 » Do 05 Jan 2023, 19:55

Ik heb de procedure gevolgd dus dit moet m zijn...
Dank! En nee,dit zegt mij ook niets, even dacht ik dat je de regels in het Grubmenu bedoelde en dat wilde ik controleren middels de foto. Geen idee waarom je dit krijgt.

Edit 5 minuten later: Ik had je vraag niet 100% goed gelezen en heb nu zelf ook op het icoontje achter mijn naam bij het inloggen getikt. En ik zie inderdaad dezelfde twee mogelijkheden die jij noemt. Ik heb geklikt op Cinnamon (software rendering) en daarna ingelogd.
Ik merk op dat de fan van de laptop 1 of twee minuten overuren maakt! Daarna weer rustig. Ik kan gewoon met alle programma's werken. Toch kies ik ervoor weer uit te loggen en niet meer op dat icoontje te klikken. Ik weet niet wat ik aan het doen ben. ;-)
Ha, ik ben niet zo'n held dat ik al durf te klikken, maar ik hou het in de gaten. Eventueel stapel ik mijn vragen op en ga nog eens terug naar degene die het programma op de laptop geïnstalleerd heeft.
Refurbished Dell laptop met Linux Mint
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: hoeveel ruimte

Berichtdoor stegiman » Do 05 Jan 2023, 22:42

Eventueel stapel ik mijn vragen op
Beter telkens één vraag dan velen vragen gelijktijdig.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: hoeveel ruimte

Berichtdoor Joan » Do 19 Jan 2023, 23:57

Softwarerendering is het proces van het genereren van een afbeelding van een model door middel van computersoftware. In de context van grafische computerweergave verwijst softwarerendering naar een weergaveproces dat niet afhankelijk is van ASIC's voor grafische hardware, zoals een grafische kaart. De weergave vindt volledig plaats in de CPU. Alles renderen met de (algemene) CPU heeft als belangrijkste voordeel dat het niet beperkt is tot de (beperkte) mogelijkheden van grafische hardware, maar het nadeel is dat er meer halfgeleiders nodig zijn om dezelfde snelheid te halen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten