2de poging : Lmint 20.3 Cinnamon start niet meer op

Nieuw met Linux Mint? Stel je vragen hier!
LusLem
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 29
Lid geworden op: Zo 14 Mar 2021, 06:41

2de poging : Lmint 20.3 Cinnamon start niet meer op

Berichtdoor LusLem » Wo 22 Mar 2023, 12:01

Aandacht ! gelieve aub eerst alles te willen lezen, zodat U ook weet welke poging ik zelf al ondernomen heb om te proberen het probleem op te lossen, Dank U.

Lmint 20.3 Cinnamon start niet meer op :

nadat muziek opnemen in VLC & ook in Ardour niet lukte, (wegens geen geluid) heb ik allerlei instellingen gedaan in Alsamixer & Pavucontrol, echter zonder resultaat , omdat ik gedurende enkele dagen al zovele veranderingen had gedaan ,wilde ik terug fris beginnen en heb ik via de Terminal Alsa & Pavu eraf gedaan en er weer terug op gezet ;
wanneer ik later terug opstartte kreeg ik de fout melding (1) : unable to launch “cinnamon – session – cinnamon” X session --- “cinnamon – session – cinnamon “ not found ; falling back to default session ;

ik heb dan via mijn Live USB (met L.Mint 20.2 erop ) geprobeert om de laatste moment opname (die op partitie sda4 staat) terug te zetten in L.Mint (die op de partitie sda2 staat), maar kreeg de foutmelding (2): “Failed to mount devices”

vraag : hoe kan ik weer terug normaal opstarten, ttz de melding (1) opheffen ?

Ter info :
– ik heb via de Live USB een 2de L.Mint naast de oorspronkelijke L.Mint gezet –
deze staat nu op sda6 – en ik gebruik de deze voorlopig ,
– via de Live USB & de Terminal kon ik in “fstab” zien dat alle partities (sda2,sda3,sda4) gemount zijn, want er staat nergens een # voor de UUID’s

vraag : waarom krijg ik dan de melding (2)

Opm. : op sda1 staat boot/ efi , op sda3 staat m’n Home map, en sda5 is leeg ;

Kan er iemand mij helpen ?
Alvast bedankt, grtn, Lus
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: 2de poging : Lmint 20.3 Cinnamon start niet meer op

Berichtdoor Joan » Vr 24 Mar 2023, 00:27

vraag : waarom krijg ik dan de melding (2)

De live versie is een eigen systeem met andere instellingen dan je originele systeem. Je moet dus eerst de nodige partities zelf aankoppelen. Je kunt daarvoor 'Disk' (Schijven) gebruiken.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Newbie vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten