Naam veranderen van Bodhi Linux

Een plek waar u het kunt hebben over uw positieve ervaringen met andere software en Linux Distro's.
Oldtimer3
Senior
Senior

Naam veranderen van Bodhi Linux

Berichtdoor Oldtimer3 » Vr 29 Jan 2021, 10:37

Tja, daar heb ik naast Mint 20.1 en W10 , Bodhi Linux erop gezet, met als gevolg dat in het Grub menu die Bodhi genoemd wordt als Ubuntu.
Ergens heb ik toen gelezen dat dat met de link --- gedit admin: ///etc/lsb-release -- dit veranderd kon worden naar Bodhi Linux, opgelost dus.
Maar toen ik gisteren Die Bodhi op een aparte schijf wilde zetten , kon ik die link ( zo noem ik hem maar ) niet werkend krijgen en kon hem ook niet meer vinden.
Dus ik ben op zoek naar die link ----- gedit admin: ///etc/lsb-release --- en dan graag met de juiste spacieś , schuine streepjes , enz.
Als iemand mij kan helpen , zal ik de link goed bewaren.
Vr. gr.
;) Op een Puch, komt de tijd Terug.
Oldtimer3
Senior
Senior

Re: Naam veranderen van Bodhi Linux

Berichtdoor Oldtimer3 » Za 30 Jan 2021, 12:51

Tja, het was even zoeken voor die link met streepjes enz.
Dit werkte toch in Bodhi Linux, ( gedit admin:///etc/lsb-release ) weer opgelost !!!
Vr. gr.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Za 30 Jan 2021, 14:38

In Linux Mint wordt is XED de standaard tekstbewerker. GEDIT is gebruikt in oudere Mint versies.

lsb-release is het opstartprogramma voor de eerste in grub genoemde distro.
Dit verandert als je in een opgestart systeem de terminalopdracht - sudo update-gub - geeft. Dit plaatst die distro dan als eerste in grub.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Oldtimer3
Senior
Senior

Berichtdoor Oldtimer3 » Zo 31 Jan 2021, 11:30

Helemaal duidelijk Joan, het ging mij echter alleen om de naam Bodhi Linux ipv. de naam van Ubuntu in dat grub menu te krijgen. Vr. gr.

Terug naar “Software en andere Distro's”