Marktaandeel W8 erg klein

Een plek waar u het kunt hebben over uw positieve ervaringen met andere software en Linux Distro's.
nomko

Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor nomko » Wo 01 Mei 2013, 16:04

Zie net dit op nu.nl:
http://www.nu.nl/gadgets/3411728/window ... ocent.html

Toch een teken aan de wand dat W8 toch een beetje een "miskleun" is? M.i. blijven de meeste Windows gebruikers nog wel hangen op XP en W7.

Ik meende dat XP tot april 2014 nog ondersteund wordt en daarna is het ook afgelopen. Overstappen op W7 lijkt ten aanzien van de vele wijzigingen van W8 dan de beste optie.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor Arie » Wo 01 Mei 2013, 16:51

En op Webwereld :
Het in juli vorig jaar uitgekomen OS X 10.8 is gegroeid van 2,65 procent in maart, terwijl Windows 8 is opgeklommen van 3,17 procent in die maand. Ondertussen beleven Windows 7, Vista en XP elk een lichte achteruitgang. Die daling is opgeteld groter dan de groei die is geboekt door Windows 8, dat sinds half augustus op de markt is.
Toch mooi om te zien dat de dalende lijn van windows langzaam maar zeker doorzet ::) ::)

XP wordt idd tot volgend jaar april ondersteund, ik dacht de 8e.

Win7 krijgt tot ergens in 2020 ondersteuning, win8 kan dus gerust overgeslagen worden.

En dan maar hopen dat MS eens een keer gaat doen wat Apple een jaar of 13 geleden al heeft gedaan, overstappen op een BSD kernel. De oude win programma's kunnen dan net als bij Apple destijds in een classic mode gedraaid worden, of binnen een virtuele pc.
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
frits

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor frits » Wo 01 Mei 2013, 20:02

Je kunt in Win 8 gewoon met de desktop blijven werken. Voor de start knop is een eenvoudige oplossing met Classic Menu.

Ik gebruik het tegel scherm niet, wordt misschien ineterssant als je het beter naar je hand kunt zetten. Dat schijnen ze wel van plan te zijn.
nomko

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor nomko » Wo 01 Mei 2013, 23:05

Uiteraard Frits, maar waar het om gaat is dat W8 verantwoordelijk wordt gehouden voor de dalende pc verkoop en de krimpende marktaandeel van Windows.

Er is al voorspelt dat Windows over enkele jaren een nog mindere marktaandeel zal hebben dan wat het nu heeft tov. open-source besturingssystemen.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor Arie » Wo 01 Mei 2013, 23:12

Spaanse overheid gaat iig 40.000 computers op opensource zetten

https://joinup.ec.europa.eu/community/o ... pen-source

Bron : Cor Nouws https://twitter.com/cor4office/status/3 ... 7084329984
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
nomko

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor nomko » Do 02 Mei 2013, 07:05

Spaanse overheid gaat iig 40.000 computers op opensource zetten
Andere regeringen hebben al goede ervaringen met open-source. Je ziet hierin toch een omslag. Wat men vaak nog wel eens beweerd dat de kosten vele malen hoger liggen ten opzichte van closed-source (lees Microsoft producten), maar dat is gewoon flauwekul. De kosten liggen op korte termijn hoger vanwege de kosten die gemaakt moeten worden om bv. MS Office te verwijderen en om een open-source office pakket te installeren, het geven van trainingen en instructies, front-end en back-end support en dat soort zaken, maar zodra alles goed loopt zakken de kosten dramatisch tov. closed-source.

Het enige minpunt in deze is dat de meeste, zo niet alle, bedrijven en instellingen werken met MS Office en dus hun documenten in de MS Office formaat opslaan.
frits

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor frits » Do 02 Mei 2013, 21:16

"Het enige minpunt in deze is dat de meeste, zo niet alle, bedrijven en instellingen werken met MS Office en dus hun documenten in de MS Office formaat opslaan."

Is toch geen enkel probleem in Open Source office programma's?
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor Arie » Vr 03 Mei 2013, 00:18

Ja en nee.

Ja : MS office is een gesloten formaat, opensource office pakketten zijn niet volledig compatible met MS omdat MS de bestands specificaties niet beschikbaar steld, of je moet er flink voor betalen.

Nee : Met documenten waar geen bijzondere functies in zitten is het idd geen probleem.

Helaas wordt er een hoop VBA gebruikt binnen MS office, en VBA werkt niet op Linux ( op OS X dacht ik ook niet maar dat weet ik niet zeker )
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
frits

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor frits » Wo 08 Mei 2013, 23:20

Dit gaan ze doen:

Verder maakt Microsoft in de komende weken bekend wat de prijzen voor Windows Blue worden. In tegenstelling tot voorheen brengt de softwaremaker zijn updates voor Windows niet uit als gratis service packs (SP1, SP2, enzovoorts), maar als betaalde pakketten.

Voor mij sowieso en waarschijnlijk ook anderen om Win 8 bye , bye te zeggen.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor Arie » Do 09 Mei 2013, 00:06

Pas ook gelezen, windows 8.1 of blue gaat dat dacht ik heten.

Gelukkig is er een goed alternatief, dat heet Linux ::) ::)
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor Maik » Do 09 Mei 2013, 00:19

Best misselijk makend eigenlijk: "Oh, jullie willen update packs voor je Windows installatie? Geen probleem hoor maar wel eerst betalen..."
Ja daaaaag. Er zijn mensen op deze planeet die het zich niet elke keer of helemaal niet kunnen permiteren om te betalen voor zulke update packs.

Hmmm... ik ben benieuwd hoeveel en hoe snel de windows gebruikers nu gaan switchen naar alternatieven zoals Linux. ;D

Come on in people, the doors are wide open and it's FREE too. ;)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor Arie » Do 09 Mei 2013, 00:56

Ik denk dat Linux het enige alternatief is, illegale win versies uitgezonderd.

ReactOS zou een open source vervanger voor win moeten zijn, maar na meer dan 15 jaar is het nog steeds niet bruikbaar :
ReactOS 0.3.14 is still in alpha stage, meaning it is not feature-complete and is recommended only for evaluation and testing purposes.
http://www.reactos.org

De BSD varianten zijn minder geschikt voor thuisgebruik gebruik denk ik, PC-BSD zou evt nog wel kunnen, hoel ik niet weet hoe het met de beschikbaarheid van programma's zit.

OS X is ook een goed alternatief voor windows, helaas niet gratis.
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
nomko

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor nomko » Do 09 Mei 2013, 08:24

MacOS is inderdaad een goed alternatief en het marktaandeel van MacOS groeit als je de berichten mag geloven: http://www.nu.nl/tech/3415657/mac-wint- ... rland.html. Apple heeft zelfs de prijzen verlaagd om meer klanten te trekken.
frits

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor frits » Do 09 Mei 2013, 09:38

Ik heb weinig ervaring met Mac, want ik heb geen Mac als PC. Is toch eigenlijk ook op Linux gebaseerd?
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Marktaandeel W8 erg klein

Berichtdoor Arie » Do 09 Mei 2013, 10:28

Bijna goed :)
Tis een BSD variant en vanaf 10.5 zelfs gecertificeerd als een officiele Unix
http://en.wikipedia.org/wiki/Os_x#Versi ... Leopard.22
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon

Terug naar “Software en andere Distro's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten