gedeelde map virtualbox niet zichtbaar

Een plek waar u het kunt hebben over uw positieve ervaringen met andere software en Linux Distro's.
Gebruikersavatar
kfboerne
Junior
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 20 Aug 2018, 16:13

Re: gedeelde map virtualbox niet zichtbaar

Berichtdoor kfboerne » Wo 24 Okt 2018, 15:50

Ik kom even terug op dit topic, want de gedeelde map in mijn VM met Xubuntu 18.04 (guest dus) is weer verdwenen. Nou ben ik al eerder het schip ingegaan door niet precies te weten welke software op de host en welke op de guest moet worden geinstalleerd ;-). Wellicht dat ik weer een blundertje heb begaan.
Ik zie dat op mijn HOST 'virtualbox-guest-additions-iso' is geinstalleerd. Dit lijkt mij niet te kloppen. Klopt het dat ik die moet verwijderen en dat dat de oorzaak zou kunnen zijn dat de gedeelde map niet zichtbaar is? Indien ja, dan is het wel vreemd dat de gedeelde map een paar maanden geleden wel zichtbaar was terwijl die guest-additions toen ook al op de host waren geinstalleerd??

Alvast bedankt!

Ietsje later ......

CORRECTIE : ik lees nu in de repos het volgende over de guest additions : "This package provides an iso image which contains the guest additions
for Linux, Solaris and Windows to be installed on the host system. The guest
systems then can mount the iso and install the guest additions from there."
Dat betekent dus dat de guest additions WEL op de host moeten worden geinstalleerd...hmmmm... ik geloof dat ik het spoor een beetje bijster ben.
In elk geval begrijp ik nu niet meer waarom de gedeelde map niet meer zichtbaar is en een paar maanden geleden nog wel? Met dezelfde instellingen dus.
(Sorry, wanneer ik wat chaotisch overkom :) )
Een boek doet het altijd ...

Terug naar “Software en andere Distro's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten