grub opstartmenu zichtbaar

Een plek waar u het kunt hebben over uw positieve ervaringen met andere software en Linux Distro's.
Gebruikersavatar
kfboerne
Junior
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 20 Aug 2018, 16:13

grub opstartmenu zichtbaar

Berichtdoor kfboerne » Vr 24 Aug 2018, 15:09

Op Pjotr's website geeft hij aan hoe het grub opstartmenu altijd zichtbaar te maken (https://sites.google.com/site/computert ... -zichtbaar).
In Xubuntu 18.04 tref ik slechts 2 regels aan waarin 'TIMEOUT' voorkomt ipv 3 regels. In Xubuntu 16.04 waren het geloof ik nog wel 3 regels.

Weet iemand of ik de door Pjotr vermelde 3 regels veilig kan invoegen in Xubuntu 18.04 waardoor er dus 1 regel meer staat? Zou nogal vervelend zijn wanneer het systeem dan plotseling niet meer opstart.
Een boek doet het altijd ...
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: grub opstartmenu zichtbaar

Berichtdoor Pjotr » Vr 24 Aug 2018, 17:45

Klopt, het is inmiddels veranderd door een recente foutreparatie van Grub.... Ik heb de instructie gelijk even aangepast, zodat het wel werkt. :)

Ik moet trouwens zeggen dat de nieuwe manier logischer en eenvoudiger is, en dus een verbetering.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
kfboerne
Junior
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 20 Aug 2018, 16:13

Re: grub opstartmenu zichtbaar

Berichtdoor kfboerne » Vr 24 Aug 2018, 22:32

Ik moet trouwens zeggen dat de nieuwe manier logischer en eenvoudiger is, en dus een verbetering.
Klopt helemaal. Thx Pjotr.
Een boek doet het altijd ...

Terug naar “Software en andere Distro's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten