reminder software [opgelost]

Een plek waar u het kunt hebben over uw positieve ervaringen met andere software en Linux Distro's.
Gebruikersavatar
kfboerne
Junior
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 20 Aug 2018, 16:13

reminder software [opgelost]

Berichtdoor kfboerne » Zo 07 Okt 2018, 19:40

os = Xubuntu 16.04/18.04

Ik ben op zoek naar simpele software (het liefst aanwezig in de repos) waarmee ik een reminder (herinnering) popup kan laten verschijnen op mijn bureaublad op een specifieke dag van de week. Diezelfde reminder moet zich dan bv wekelijks op diezelfde dag steeds weer tonen. Ik ben niet op zoek naar een online variant (Google Calendar-achtige software). Hoop dat dit enigszins duidelijk is ;)

Ik ben al wezen zoeken en kwam oa xpad tegen, maar die kan het voornoemde niet.

Iemand ervaring met dergelijke software? Thx!
Laatst gewijzigd door Joan op Do 11 Okt 2018, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: opgelost
Een boek doet het altijd ...
frits

Re: reminder software

Berichtdoor frits » Zo 07 Okt 2018, 19:58

Je had vroeger een sticky notes progje in de taakbalk van Mint zitten. Weet helaas niet meer hoe het heette. Misschien dat een van de leden hier het nog weet.
Gebruikersavatar
VuurVosje
Senior
Senior
Berichten: 126
Lid geworden op: Di 11 Sep 2018, 12:08

Re: reminder software

Berichtdoor VuurVosje » Zo 07 Okt 2018, 20:52

Gebruikersavatar
kfboerne
Junior
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 20 Aug 2018, 16:13

Re: reminder software

Berichtdoor kfboerne » Ma 08 Okt 2018, 14:28

Bedankt VuurVosje, maar daarvoor moet ik TB steeds openen en ik gebruik TB niet niet. Ik zoek sofware die een popup doet verschijnen op m'n desktop zonder dat ik daarvoor de bewuste software hoef te openen. Gewoon een simpel progje. Zal ongetwijfeld bestaan, maar ik kan 'm niet 123 vinden ;-).
Een boek doet het altijd ...
Wilfried1954
Held
Held
Berichten: 327
Lid geworden op: Ma 08 Dec 2014, 11:26
Contact:

Re: reminder software

Berichtdoor Wilfried1954 » Ma 08 Okt 2018, 19:08

Sticky notes zit nog steeds standaart erin. Ik gebruik dat. Maar dat geeft geen popup op bepaalde tijdstippen.

Voor een popup gebruiik ik wel de agenda van Thunderbird. Daar stel je afspraken in en je kunt een waarschuwing instellen.
Gebruikersavatar
shoshinsha
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 100
Lid geworden op: Do 09 Nov 2017, 14:26
Locatie: Amersfoort

Re: reminder software

Berichtdoor shoshinsha » Ma 08 Okt 2018, 21:37

In Programmabeheer zie ik b.v. de programma's Korganizer en Plan die op het oog een herinneringssignaal kunnen geven voor ingeplande afspraken. Ik heb ze niet geprobeerd, dus ik kan zo niet zien of ze popups (kunnen) geven en of ze op een wekelijks alarm kunnen worden ingesteld. Je zou eens kunnen kijken.
Ik heb in Programmabeheer gezocht met termen als "calendar", "alarm", "remind"; door ook de zoekopties te variëren (de drie menustreepjes rechtsboven) kreeg ik nog meer zoekresultaten. Probeer het eens, vaak staat er bij een resultaat een link naar een website met meer informatie.
HP-15-Notebook-PC Linux Mint 21 Xfce Vanessa
Gebruikersavatar
kfboerne
Junior
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: Ma 20 Aug 2018, 16:13

Re: reminder software

Berichtdoor kfboerne » Do 11 Okt 2018, 18:27

@Shoshinsha: Plan blijkt precies het appje te zijn waar ik naar zocht. Je kunt allerlei alarmen instellen. Thx!
Een boek doet het altijd ...

Terug naar “Software en andere Distro's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten