Externe hdd wordt niet gezien

Allerhande Hardware vragen
Lucien
Held
Held

Externe hdd wordt niet gezien

Berichtdoor Lucien » Di 04 Jun 2019, 16:54

Ik heb een externe hdd die in Mint niet wordt gezien (mijn andere externe harddiscs worden wel gezien). Hij werd ook niet gezien in W10 (dual boot op mijn laptop). Daar kreeg ik in Apparaatbeheer de melding 'Onbekend usb-apparaat, Apparaat geconfigureerd. Description failure, code 43'. Ik heb het apparaat in Apparaatbeheer uitgeschakeld en weer ingeschakeld en daarna werkte het prima in W10, maar in Mint wordt hij nog steeds niet gezien. De externe hdd is NTFS geformatteerd (zag ik in W10) net als mijn andere externe hdd's die ik zowel in Linux als W10 gebruik. Wat is er mis?
emvedeesje
Senior
Senior

Re: Externe hdd wordt niet gezien

Berichtdoor emvedeesje » Di 04 Jun 2019, 17:55

ik zou eens aan de slag gaan met gparted.
eerst een nieuwe partitietabel aanmaken op die schijf.
vervolgens opnieuw indelen+formatteren.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint-19 (komend van Mint-18 Mint-17 Ubuntu-16 Ubuntu-14 Ubuntu-12)
Lucien
Held
Held

Re: Externe hdd wordt niet gezien

Berichtdoor Lucien » Wo 12 Jun 2019, 15:48

Het ging om een schijf met bestanden, duswas formatteren geen optie. Het vreemde is dat hij ineens wel in Linux werkte toen ik de pc opnieuw opstartte en de schijf nog aan de usb poort hing. Maar toen deden de andere lege schijfjes die het eerst wel deden, niet meer. Die heb ik gewoon weer als NTFS geformatteerd en die doen het nu dus ook weer. Maar de logica waarom eerst niet en dan weer wel (en omgekeerd) ontgaat me. Dat impliceert dat zo'n schijfje het dus ineens weer kan laten afweten. Maar het werkt nu. Dank voor de support.

Terug naar “Hardware en Drivers”