HP printer wel op pc geinstalleerd, wil niet op laptop

Allerhande Hardware vragen
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: HP printer wel op pc geinstalleerd, wil niet op laptop

Berichtdoor Lucien » Ma 02 Aug 2021, 00:52

Ik heb alle tips en opties op internet uitgeprobeerd maar vergeefs. Kreeg wifi met linux en W10 niet voor elkaar . Mijn zoon (ict-er) is vanavond ook paar uur met de desktop met Mint 20.1 bezig geweest en ontdekte dat de HP-driver in de repository er niet goed mee werkte. Hij heeft een nieuwere gevonden op de developer site maar die werkte ook niet omdat die vastliep tijdens de installatie. De Laptop met W10 wilde ook niet met de geïnstalleerde driver. Dei oplossing was volgens hem het installeren van een andere driver op de laptop met W10 en dan zou de printer ook met de Linux apparaten werken. En dat was ook zo tot mijn verbazing. De printer werkte daarna behalve met W10 ook met de desktop met Mint 20.1, de laptop met 19.3 en de smartphone. Opgelost dus. Dank voor de support.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: HP printer wel op pc geinstalleerd, wil niet op laptop

Berichtdoor Joan » Ma 02 Aug 2021, 03:18

Het lijkt mij dan dat W10 de printers verdeelt. Probeer dat een om te draaien en Linux als printerserver in te stellen.
Of als dat mogelijk is de modem als zodanig te gebruiken.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Lucien
Held
Held
Berichten: 381
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: HP printer wel op pc geinstalleerd, wil niet op laptop

Berichtdoor Lucien » Ma 02 Aug 2021, 13:29

Het technische verhaal gaat mij boven mijn pet. Wat ik begrijp is dat mijn zoon alle formele installeer opties op de desktop heeft uitgeprobeerd en ondanks meldingen dat alles werkte er toch geen wifi verbinding tot stand kwam. Hij heeft toen in de drivers zitten kijken en ontdekte dat er iets niet klopte. Is vervolgens bij HP gaan zoeken en vond een nieuwere developers versie (en berichten van mensen bij wie verbinden met wifi ook niet lukte) . Tijdens het installeren via de terminal exact volgens een stap voor stap tutorial kwam er tegen het einde een regel voorbij waarin stond dat oude drivers werden verwijderd en dat proces bleef oneindig doorgaan (die oude drivers had hij al verwijderd). Na een half uur 'verwijderen' was hij het zat en is toen overgestapt op de laptop met W10. Daar moest trouwens een account worden aangemaakt om de wifi te activeren. Volgens de site Makkelijke Linux tips die ik altijd gebruik zou een HP printer praktisch plug and play moeten werken, maar nee dus. Als leek los je zoiets niet op en dat is wel jammer. Mijn vorige simpele Samsung printertje kon ik weggoien na een Mint update. Samsung had de uld drivers ondergebracht bij HP maar die leverden geen drivers meer voor die printer. Ook hier gaf Makkelijk Linux tips aan dat het ding plug and play in Mint zou moeten werken. Printers is wel een serieus nadeel van Linux

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten