HP Laserjet tank MPF 2604 sdw USB connectie wordt niet herkend
Re: HP Laserjet tank MPF 2604 sdw USB connectie wordt niet herkend
Ik krijg tijdens het installeren de foutmelding:
error: linuxmint-21.2 version is not supported, so all dependencies may not be installed. However trying to install using linuxmint-21.1 version packages.
error: linuxmint-21.2 version is not supported, so all dependencies may not be installed. However trying to install using linuxmint-21.1 version packages.
Als je iets wilt installeren is het beter om vooraf te upgraden:
In terminal
Het is mogelijk dat toch iets afgedrukt is.
Klik op afdrukken en dan bovenaan kijken om welke printer het gaat want het kan ook PDF zijn en dan wordt niks afgedrukt maar wel opgeslagen.
Kijk ook bij afdrukbeheer en dan printer klikken met de rechtermuisknop en klikt op wachtrij bekijken.
Indien de printer niet wordt herkend dan in terminal dit typen:
Zo ja dan in terminal dit ingeven:
In terminal
- Code: Selecteer alles
sudo apt update && apt upgrade
Klik op afdrukken en dan bovenaan kijken om welke printer het gaat want het kan ook PDF zijn en dan wordt niks afgedrukt maar wel opgeslagen.
Kijk ook bij afdrukbeheer en dan printer klikken met de rechtermuisknop en klikt op wachtrij bekijken.
Indien de printer niet wordt herkend dan in terminal dit typen:
lsusb
Zo ja dan in terminal dit ingeven:
sudo systemctl restart cups.service
http://localhost:631/printers/?
Iedereen die mij advies heeft gegeven om tot een oplossing te komen, hartelijk dank.
De HPLIP versie die deze printer nodig heeft krijg ik echter ondanks jullie hulp (nog) niet geinstalleerd.
bij sudo sh ./hplip-3.23.12.run
volgende foutmeldingen en daarna blijft de installatie hangen:
RUNNING HPLIP LIBS REMOVE COMMANDS
----------------------------------
sudo apt-get remove libhpmud0 libsane-hpaio printer-driver-postscript-hp en
als ik deze regel zelf ingeef dan komt er:
E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock-frontend niet verkrijgen. Proces 4810 houdt deze grendel vast (apt-get)
N: Denk eraan dat het grendelbestand verwijderen geen oplossing is en uw systeem onklaar kan maken.
E: Kan de vergrendeling voor het dpkg-frontend (/var/lib/dpkg/lock-frontend) niet verkrijgen. Gebruikt een ander proces dit?
Daarnaast heb ik de oplossing van een gesloten topic geprobeerd. https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=381199
Daar zie ik bij stap 3 de optie 'HP Linux Imaging and Printing' option, niet.
Ik geef niet snel op, maar overweeg zolangzamerhand een W**** versie te instaleren en dat na 8 jaar Linux.
De HPLIP versie die deze printer nodig heeft krijg ik echter ondanks jullie hulp (nog) niet geinstalleerd.
bij sudo sh ./hplip-3.23.12.run
volgende foutmeldingen en daarna blijft de installatie hangen:
RUNNING HPLIP LIBS REMOVE COMMANDS
----------------------------------
sudo apt-get remove libhpmud0 libsane-hpaio printer-driver-postscript-hp en
als ik deze regel zelf ingeef dan komt er:
E: Kon vergrendeling /var/lib/dpkg/lock-frontend niet verkrijgen. Proces 4810 houdt deze grendel vast (apt-get)
N: Denk eraan dat het grendelbestand verwijderen geen oplossing is en uw systeem onklaar kan maken.
E: Kan de vergrendeling voor het dpkg-frontend (/var/lib/dpkg/lock-frontend) niet verkrijgen. Gebruikt een ander proces dit?
Daarnaast heb ik de oplossing van een gesloten topic geprobeerd. https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=381199
Daar zie ik bij stap 3 de optie 'HP Linux Imaging and Printing' option, niet.
Ik geef niet snel op, maar overweeg zolangzamerhand een W**** versie te instaleren en dat na 8 jaar Linux.
Heb alles uitgevoerd en zie mijn printer staan, alleen het scannen lukt, maar het printen niet.Als je iets wilt installeren is het beter om vooraf te upgraden:
In terminalAls er iets te upgraden is dan typ je j of y (je ziet wat je moet typen)
sudo apt update && apt upgrade
Indien de printer niet wordt herkend dan in terminal dit typen:Ziet je uw printer staan?
lsusb
Zo ja dan in terminal dit ingeven:Eventueel open je uw browser en geef onderstaand in het vak
sudo systemctl restart cups.service
Daar zou uw printer moeten staan.
http://localhost:631/printers/?
Krijg de foutboodschap Inactief - Print job canceled at printer.
Zet uw printer eens uit en dan wacht je 1 minuut en zet het weer aan.
Eventueel andere usb poort gebruiken als je hebt.
Je kan ook rechts onderaan met de rechtermuisknop op printer-icoontje klikken en dan ziet je waarschijnlijk ook uw printer en dat is Wi-Fi Direct verbinding.
Je hoeft niks te installeren maar je zet Wi-Fi Direct actief door erop te klikken.
Wi-Fi Direct werkt perfect in Linux.
Eventueel andere usb poort gebruiken als je hebt.
Je kan ook rechts onderaan met de rechtermuisknop op printer-icoontje klikken en dan ziet je waarschijnlijk ook uw printer en dat is Wi-Fi Direct verbinding.
Je hoeft niks te installeren maar je zet Wi-Fi Direct actief door erop te klikken.
Wi-Fi Direct werkt perfect in Linux.
Als ik op het printer icoontje in de taakbalk onderaan met de rechtermuisknop druk krijg ik 3 opties nl over / instellen / verwijder afdrukbeheer.
heb de printer verbonden met IP.
Alleen PDF formaat kan ik nu printen.
Alleen PDF formaat kan ik nu printen.
Als ik rechtermuisknop zegt kan het ook zijn linkermuisknop.Als ik op het printer icoontje in de taakbalk onderaan met de rechtermuisknop druk krijg ik 3 opties nl over / instellen / verwijder afdrukbeheer.
In dit geval linkermuisknop
Heeft een andere linux distro misschien de nieuwere versie 3.22.2 van HPLIP?
bv Ubuntu / Suse /Debian?
Ik heb LMDE 6 Xfce met Hplip 3.22 https://i.postimg.cc/Jhxv36bn/Schermafd ... -28-53.jpgHeeft een andere linux distro misschien de nieuwere versie 3.22.2 van HPLIP?
Niet panikeren, er is een Mintforum
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
1] LM 22.1 Xfce (Dell deskt. hoofd pc). 2] LM 22.1 Xfce/LMDE 6 Xfce/Clevo lapt). 3] LM 22.1 Xfce (Dell Lapt). 4] LMDE 6 Xfce/LM 22.1 Xfce (HP Desk test pc). 5] ChromeOS Flex (Dell desktop). 6] W11 HP 800 Mini
Gelukkig dat er daar ook een forum bestaat.
Waar kan ik die dowloaden? zie alleen de cinnamon versie op https://www.linuxmint.com/edition.php?id=308
Waar kan ik die dowloaden? zie alleen de cinnamon versie op https://www.linuxmint.com/edition.php?id=308
Ja eerst deze downloaden en dan volg deze stappen https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?t ... 074868#newGelukkig dat er daar ook een forum bestaat.
Niet panikeren, er is een Mintforum
Dit werkt voor mij. Hartelijk dank aan iedereen die geholpen heeft.
Opgelost HP Laserjet tank MPF 2604 sdw USB connectie wordt niet herkend
In Linx mint wordt mijn nieuwe printer niet herkend. hij staat wel in het printeroverzicht en ik kan wel een scan opdracht via de computer uitvoeren.
Alleen bij een printopdracht wordt de printer actief en krijg ik op pC een melding printodracht verzonden en daarna printopdracht voltooid, maar er wordt niets geprint.
Als ik de HP setup gebruik dan krijg ik de melding dat de USB aansluiting ontbreekt
Heb de oplossing van de website makkelijke linux tips voor dit type printer uitgevoerd, maar helaas.
Vlgs het overzicht van de printer Inactief - Print job canceled at printer.
Terug naar “%s” Hardware en Drivers