floppy drive laat zich niet aankoppelen

Allerhande Hardware vragen
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 528
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: floppy drive laat zich niet aankoppelen

Berichtdoor mutse » Di 15 Aug 2023, 10:32

@ Lucien,
@ Forumleden,

Ik had ook nog een floppydrive (van iomega) liggen, zonet de computer opgestart, ingelogd, floppydrive ingeplugd ... er verschijnt een pop-up melding: mounting/dev/sdb at media/..../disk
Een diskette ingeschoven ... drive begint te reutelen ... de verkenner opent ... en zowaar de diskette wordt uitgelezen / de inhoud ervan wordt getoond (is een word doc.) met LibreOffice Writer.
Zo zie je maar... niet direct iets weggooien ... het kan nog steeds ( soms... ) gebruikt worden wanneer je met een 'Linux gestuurd besturingssysteem' werkt !
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Lucien
Held
Held
Berichten: 409
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: floppy drive laat zich niet aankoppelen

Berichtdoor Lucien » Di 15 Aug 2023, 13:50

Bij mij gaat dat dus heel anders. Blijkbaar verschilt de opstart per drive en/of pc. En je moet dan maar net weten hoe. Bij mij werkt het nu dus, maar zelfs dan wordt de drive na het activeren (kort hoorbaar en ledje licht kort op) niet getoond in het menu. Het lijkt dan alsof de drive toch niet wordt gezien, maar als ik vervolgens op 'documenten' klik komt het ding tot leven en wordt de inhoud van de floppy getoond. Ook verschijnt dan pas de drive met icoontje in het menu. Het zij zo...! Als het maar werkt. Dank voor de support.

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten