andere monitor aan Dell 7040 gehangen, die het bij opstarten even doet, maar na een paar minuten op zwart gaat.
zit alleen VGA op, aangesloten met HDMI naar VGA verloopje. monitor is een 4:3 Belnea.
werkt goed , dual boot in windows 10
Belnea monitor opp zwart,Mint 20
Re: Belnea monitor opp zwart,Mint 20
Zou het met de resolutie te maken kunnen hebben? Wat is die van de Belnea?
Linux Mint 20.3 & 22.1 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 22.1 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
1280*1024 resolutie van Belnea.
Btw het is Belinea en niet Belnea.1280*1024 resolutie van Belnea.
Je zou eens kunnen aangeven welk type het is (ik neem aan een heel oudje). Gaat hij zowel
onder Windows als onder Mint na een paar minuten op zwart ?
Het zou kunnen dat de monitor de geest aan het geven is...
nee, op windows werkt alles
type 101720
Ik zie de grub wel, dualboot met win10 , en kan inloggen op Mint. Daarna is het gebeurd.
type 101720
Ik zie de grub wel, dualboot met win10 , en kan inloggen op Mint. Daarna is het gebeurd.
Check eerst of er geen schermprotector of zuinig energiebeheer op je linux staat ingeschakeld.
Is dit niet het geval of gaat het beeld bij correcte instellingen nog steeds op zwart:
Terwijl de pc aan en het beeld op zwart, neem de hdmi>vga adapter los wacht 30 sec steek deze weer in.
Nog steeds geen beeld?
Neem de VGA connector los van de hdmi>vga adapter los wacht 30 sec steek deze weer in.
Nog steeds geen beeld?
Neem de VGA connector los van de hdmi>vga adapter, neem ook de monitor netsteker los, wacht 30 sec steek dezen, eerst de VGA, weer in.
Heb je nu weer (tijdelijk) beeld, dan is de background verlichting unit waarchijnlijk versleten.
Best test je eerst met een (leen)monitor.
Weet je zeker dat een andere monitor het wel goed (blijft) doet (doen),
Ik heb nog 1280x1024 Fujitsu/Siemens monitoren, VGA en 3,5mm audio jack, liggen, af te halen in Den Haag.
https://tweakers.net/pricewatch/173039/ ... ificaties/
48.3 cm (19") 1280 x 1024 pixels
- 48.3 cm (19")
- 1280 x 1024 pixels 5:4
- 5 ms 300 cd/m² 800:1
- 35 W

Is dit niet het geval of gaat het beeld bij correcte instellingen nog steeds op zwart:
Terwijl de pc aan en het beeld op zwart, neem de hdmi>vga adapter los wacht 30 sec steek deze weer in.
Nog steeds geen beeld?
Neem de VGA connector los van de hdmi>vga adapter los wacht 30 sec steek deze weer in.
Nog steeds geen beeld?
Neem de VGA connector los van de hdmi>vga adapter, neem ook de monitor netsteker los, wacht 30 sec steek dezen, eerst de VGA, weer in.
Heb je nu weer (tijdelijk) beeld, dan is de background verlichting unit waarchijnlijk versleten.
Best test je eerst met een (leen)monitor.
Weet je zeker dat een andere monitor het wel goed (blijft) doet (doen),
Ik heb nog 1280x1024 Fujitsu/Siemens monitoren, VGA en 3,5mm audio jack, liggen, af te halen in Den Haag.
https://tweakers.net/pricewatch/173039/ ... ificaties/
48.3 cm (19") 1280 x 1024 pixels
- 48.3 cm (19")
- 1280 x 1024 pixels 5:4
- 5 ms 300 cd/m² 800:1
- 35 W

Bedankt voor het aanbod, maar ik ga over op HDMI en heb de monitor van dit topic , de Belinea verwisseld met een Breedbeeld Philips 223V5 uit 2015
probleem is met de Belinea op het andere systeem opgelost.
2.
NIEUW probleem met de Philips 223V5 dat die veel te helder staat, niet weg te regelen met de knoppen onder de monitor
of de kleuren zijn door ouderdom teruggelopen en flets geworden.
Nu bezig met Gnome kleuren manager uit de pakketbronnen.
Hele lijst met kleurprofielen, die me weinig zeggen.
Heb testprofielen uitgeprobeerd. Maar die waren niet om aan te zien. Ineens veel teveel groen
Een nieuwe monitor kost bijna 200,-
Met welk profiel blijven de kleuren normaal , maar halveert de achtergrond helderheid. ???????
probleem is met de Belinea op het andere systeem opgelost.
2.
NIEUW probleem met de Philips 223V5 dat die veel te helder staat, niet weg te regelen met de knoppen onder de monitor
of de kleuren zijn door ouderdom teruggelopen en flets geworden.
Nu bezig met Gnome kleuren manager uit de pakketbronnen.
Hele lijst met kleurprofielen, die me weinig zeggen.
Heb testprofielen uitgeprobeerd. Maar die waren niet om aan te zien. Ineens veel teveel groen
Een nieuwe monitor kost bijna 200,-
Met welk profiel blijven de kleuren normaal , maar halveert de achtergrond helderheid. ???????
Terug naar “%s” Hardware en Drivers