krijg printer Samsung ML-1675 niet meer geinstalleerd

Allerhande Hardware vragen
Lucien
Held
Held

krijg printer Samsung ML-1675 niet meer geinstalleerd

Berichtdoor Lucien » Do 17 Okt 2013, 23:23

Na het vervangen van mijn gecrashte harddisk moet ik opnieuw mijn zw/w laserprinter Samsung ML-1675 installeren. Ik heb dat meermalen met succes op pc's gedaan, maar nu lukt het niet. Eerst met de meermalen eerder gebruikte download (had ik als backup bewaard) de procedure doorlopen. Nieuw was dat ik nu aan het einde het type moest invullen en ik kreeg een lijst te zien met ondersteunde types voor deze driver, maar de ML-1675 zat er niet bij. Zelf ML-1675 intikken werkte niet.
Vervolgens de driver opnieuw gedownload bij de bron: www.samsung.com/uk/support/model/ML-1675/SEE-downloads. Ging zoals altijd en er moet dan uiteindelijk op mijn bureaublad een mapje verschijnen met de naam cdroot. In plaats daarvan kreeg ik een mapje genaamd ULD (dat staat voor Unified Linux Driver). En dat mapje reageerde dus niet op het commando sudo cdroot/autorun en ook niet op sudo ULD/autorun.
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Re: krijg printer Samsung ML-1675 niet meer geinstalleerd

Berichtdoor Arie » Do 17 Okt 2013, 23:51

in de map ULD zitten de drivers voor 32 en 64 bit. je kan ze installeren door het installatie script te draaien

Code: Selecteer alles

arie@debian2:~/Downloads/uld$ sudo ./install.sh
[sudo] password for arie:
**** Running install
**** Press Enter to continue or q and then Enter to quit:
Afbeelding
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Vr 18 Okt 2013, 14:38

Als ik het bestand open zie ik inderdaad de keuze-optie die ik nodig heb x84_64. Als ik dat mapje open zie ik een aantal witte mapjes, maar hoe ik moet installeren is me niet duidelijk (in ieder geval niet zoals ik het voorheen deed met cdroot op mijn bureaublad).
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Vr 18 Okt 2013, 15:10

NIET de map x86_64 openen

install script wat in de map ULD staat draaien dmv onderstaand commando in de terminal

arie@debian2:~/Downloads/uld$ sudo ./install.sh
[sudo] password for arie:
**** Running install
**** Press Enter to continue or q and then Enter to quit:
Afbeelding
Afbeelding
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Vr 18 Okt 2013, 21:27

Het is me duidelijk, alleen krijg ik na de eerste command-regel 'no such file or directory'. Kan het zijn dat het bij mij geen debian moet zijn? Bij mijn weten is Mint desktop Mate geen Debian of zie ik dat verkeerd?
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Vr 18 Okt 2013, 21:53

:D :D debian2 is de naam van mijn computer :D
Het commando wat je in de terminal moet intikken ( of kopieren / plakken ) is :

sudo ./install.sh
edit : stuur me anders ff je foon nummer dan loods ik je er ff mondeling door heen
Afbeelding
Lucien
Held
Held

Berichtdoor Lucien » Vr 18 Okt 2013, 23:16

Dank voor je aanbod, maar het is me zowaar gelukt door jouw commands nog eens te analyseren. Soms moet die grijze massa even op scherpte komen. Na het in Downloads uitpakken van de Samsung ULD-download en het openen van de map ULD, heb ik het volgende in de terminal getikt: sudo Downloads/uld/install.sh Na het wachtwoord invoeren volgde daarop 'Install' en 'press enter to continue'. Toen verscheen de 'user license agreement'. Die helemaal doorgeklikt met de 'more' toets. Toen voor akkoord y ingetikt en enter gegeven. Kreeg nog de vraag of ik een firewall wilde installeren. Dat overgeslagen en daarna kwam het bericht 'installed'. Toen verscheen rechtsonder in beeld een schermpje met 'printer configureren'. Daarna voor de zekerheid pc en printer herstart en het werkte! Enorm dank voor je hulp!!

Wat mij altijd verbaast, is dat als ik iets print de ene keer eerst een scherm krijg om opties 'normal, dark, ligt' en 'toner save modus' en '600-1200 dpi' in te stellen. Andere keren krijg ik die opties niet te zien en moet ik dat via het configuratiescherm instellen. Ik kan er ook geen systeem in ontdekken waarom wel/niet. Heb jij een idee? Ik heb de printer ook in dual boot Windows 7 actief en daar krijg je altijd eerst een instel-keuzemenu bij iedere printopdracht. Linux blijft toch nog een stiefkindje voor Samsung.

Terug naar “Hardware en Drivers”