Geen draadloos internet

Allerhande Hardware vragen
Greenhorn
Senior
Senior

Re: Geen draadloos internet

Berichtdoor Greenhorn » Za 30 Nov 2013, 15:00

de data heeft die opgehaald?

kan het zijn dat je vliegtuig modus aan heb staan?
kijk eens bij menu>systeemgereedschap>systeeminstellingen> netwerk.

wat is het precies voor een dongle merk type enz?

gr.willem
Greenhorn
Senior
Senior

Berichtdoor Greenhorn » Za 30 Nov 2013, 15:43

betsie heb hier nog wat gevonden, kijk maar eens is proberen waard.
( denk eraan gaat via terminal en zijn verschillende commandos, ook moet je ergens een stukje in plaatsen om het usb apparaat bij opstarten mee te laten nemen)
het beste haal je eerst leafpad op en installeer deze.

hier de link: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1514196

het gaat om het verhaal van flash 63 probeer deze eerst, verder naar beneden staat en driver voor hogere ubuntu versie.

veel succes.
gr.willem
betsie
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor betsie » Za 30 Nov 2013, 19:08

Hallo Willem,

Helaas het heeft niet geholpen. Maar toch bedankt voor je hulp. De dongel is een Sitecom N300 WLAN 200.
Greenhorn
Senior
Senior

Berichtdoor Greenhorn » Zo 01 Dec 2013, 11:22

Jammer Betsie, had gehoopt een toverspreuk voor je gevonden te hebben.
maar we geven de moed niet op, ( schijnbaar zijn er vele met hetzelfde probleem) heb alsnog wat gevonden voor je.
probeer het eens zoals in de link beschreven, hierbij gebruik je ndswrapper en installeer je eigenlijk de windows drivers in ubuntu, dan zou het moeten werken.( staat ergens onderaan nog een link om wepa wachtwoord in te stellen)

hier de link: http://alstevens.co.uk/how-to-install-w ... for-ubuntu

tip. mocht dit werken zou ik als ik jouw was een herinstallatie doen van mint en dan de handeling herhalen want er is natuurlijk inmiddels heel veel gebeurt in het proramma.

dan maar weer veel succes.

gr.willem.
betsie
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor betsie » Zo 01 Dec 2013, 12:01

Hallo Willem.

Bedankt voor de site. Helaas heb ik alle bestanden erop staan die hij noemt en het .inf bestand van de cd geinstalleerd. Ik kan dan een wifi netwerk instellen maar dit werkt dan niet. Ik heb in de balk wel een netwerksymbool staan, maar dit is voor mijn kabelnetwerk. In de netwerkmanager kan ik wel een draadloos internet aangeven, maar dat werkt vervolgens niet.

met vriendelijke groet Betsie
betsie
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor betsie » Zo 01 Dec 2013, 12:17

In het draadloos netwerk heb ik naam (SSID) ingegeven en de modus infrastructuur. MT4 staat op automatisch.
IPv4-instelling staat op automatisch DHCP
IPv6-instelling staat op automatisch
Draadloos beveiliging is WPA&WPA2 en het wachtwoord is ingevuld. Vervolgens opgeslagen, maar ik kan geen netwerksymbool zien op de taakbalk.
Greenhorn
Senior
Senior

Berichtdoor Greenhorn » Zo 01 Dec 2013, 19:41

Betsie denk dat er iets niet goed gegaan is je moet na installatie van de driver pas het usb apparaat insteken

dan heb ik volgende gevonden voor je op youtube volg dat maar eens daar installeren ze een hele goedkope usb wifi adapter ( dat stukje met ndiswrapper heb je al gedaan dus dat kun je dan overslaan of ook niet) kijk maar eens dit zou je toch echt moeten helpen om het aan de gang te krijgen.
link youtube: http://youtu.be/gk8g1vr2kpA

groeten willem

en maar weer veel succes
betsie
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor betsie » Ma 02 Dec 2013, 08:44

Hallo,

Ik heb precies gewerkt zoals op het filmpje. Maar mijn linuxversie heeft niet de ndiswrapper, dus die heb ik gedownload. Vervolgens geeft die aan dat ik de ndiswrappermodule mis. Deze kan ik niet in de synaptix vinden. Als ik vervolgens via de cd mijn drivers installeer zou ik als ik de dongel erin doe de hardware moeten vinden, maar ook dat gebeurt niet. Kan het niet aan de linux versie liggen die ik gedownload heb?

Betsie
Greenhorn
Senior
Senior

Berichtdoor Greenhorn » Ma 02 Dec 2013, 11:21

hallo betsie, nu ben ik een beetje verward, je mist een module maar kunt wel de driver installeren?
daar gaat dus iets fout.
heb je niet in menu > beheer " wireless windows drivers" staan dat is namelijk het progje.
kun je mischien lsusb hier even posten, het schijnt dat realtek namelijk dezelfde chipset gebruikt, mogelijk dat je daar een driver van kunt nemen, want bij sitecom word je niet wijzer.

kan me niet voorstellen dat het niet wil werken, als in de video zo een 2 kwartjes ding van ebay het wel doet

groeten willem
betsie
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor betsie » Ma 02 Dec 2013, 12:10

Hallo Willem,

Ja ik heb het wireless windowsstuurprogramma er wel in staan.
lsusb:
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 005 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 006 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 007 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 008 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 006: ID 0df6:0077 Sitecom Europe B.V.
Bus 003 Device 002: ID 046d:c077 Logitech, Inc.
Bus 008 Device 002: ID 413c:2107 Dell Computer Corp.

groetjes Betsie
Greenhorn
Senior
Senior

Berichtdoor Greenhorn » Ma 02 Dec 2013, 13:57

Hallo betsie, het is wel belangrijk dat je de goede driver hebt, als je naar deze site gaat kun je naar beneden scrollen en vind je verschillende sticks van sitecom met daarachter of hij onsersteund word door linux ja/nee, je hebt alleen aanvullende info nodig dat zal waarschijnlijk op de stick staan.
als je deze vind in de lijst kun je daarachter op een link klikken en kom je op een site met drivers die voor dezelfde chipset gebruikt worden, ik zou als ik jouw was beginnen met een windows xp driver en deze dan via menu>beheer>Windows Wireless Drivers installeren, het zal denk ik even uitproberen worden welke je moet gebruiken, maar er staan er genoeg let echter wel op dat je drivers voor USB neemt en geen PCI staat er wel bij.
http://linux-wless.passys.nl/query_host ... hostif=USB

mocht dit alles niet lukken zal ik je helaas niet verder kunnen helpen op afstand.
nog 1 tip kan ik je meegeven, nu je zoveel gerommeld hebt in linux mint, zou ik als ik jouw was even een frisse installatie doen van mint en dan eerst beginnen met de driver die je daar hebt bij de stick kan goed zijn dat je nu zoveel blokkades hebt opgericht dat die driver die erbij zit ook niet meer werkt, en bij de installatie de stick er in doen mischien vind mint hem wel en kun je mischien via stuurprogrammas de drivers zo ophalen.
voer ook gelijk de stappen uit na je verse install zoals dit hier staat:
https://sites.google.com/site/computert ... -mint-xfce

en neem er hier ook gelijk een paar mee:
https://sites.google.com/site/computertip/directdoen

dan maar heel veel succes gewenst
Gr.Willem.
bas
Guru
Guru

Berichtdoor bas » Wo 04 Dec 2013, 17:57

Ik wil even hier op in haken maar gebruik a.u.b niet de site https://sites.google.com/site/computertip/directdoen dit brengt in veel gevallen meer schade toe dan dat het helpt.
Je kan beter een kijkje nemen op deze site http://lcardinaals.wordpress.com omdat Leo veel gespialiceerder is, en de tops ook echt nuttig zijn en werken.
Acer Aspire 5749: Linux Mint Debian Edition Cinnamon

dropbox

Twitter @bdekruijf

Afbeelding

Terug naar “Hardware en Drivers”