Brother Printer

Allerhande Hardware vragen
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Re: Brother Printer

Berichtdoor Wilfried1954 » Zo 19 Apr 2015, 11:41

Het loopt al mis bij het eerste commando: sudo aa-complain. Vermoedelijk is het niet geïnstalleerd. Dat kom je te weten door het in te tikken zonder de 'sudo'. Dus gewoon 'aa-complain' intikken. Dan krijg je waarschijnlijk het volgende:

Code: Selecteer alles

wilfried@wilfried-linux ~ $ aa-complain
Het programma ‘aa-complain’ is momenteel niet geïnstalleerd. U kunt het installeren door het volgende te typen:
sudo apt-get install apparmor-utils
De volgende foutmelding is omdat de directory al bestaat. Die bestaat omdat je het vroeger al eens geinstalleerd hebt, dus hiermee is niets aan de hand. De daaropvolgende fout heeft te maken met rechten. Je kan in die directory alleen iets uitvoeren als je root bent - dus vooraf laten gaan door 'sudo', maar:

Het is, als je zo een hele reeks commando''s moet uitvoeren soms nuttig dat je heel de tijd root blijft. Dat kan je door als eerste commando 'sudo su" in te tikken. Dan heb je verder in de terminal sessie de 'sudo' niet meer nodig.

mvg, Wilfried
PoppeSchuitema
Senior
Senior

Berichtdoor PoppeSchuitema » Zo 19 Apr 2015, 13:49

Het begint er nu geloof ik op te lijken alleen krijg ik nog 1 fout melding
Afbeelding
Afbeelding
Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 19.3 Cinnamon-Tricia ;
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Zo 19 Apr 2015, 16:51

Die conflicten is vermoedelijk niet erg. Volgens mij kan je achteraf altijd upgraden. Dat zijn resten van de vorig install denk ik.

je foutmelding: tussen install en sane-utils moet een spatie komen!

mvg, Wilfried
PoppeSchuitema
Senior
Senior

Berichtdoor PoppeSchuitema » Zo 19 Apr 2015, 18:15

Ik ben nu de hele dag alweer bezig en er is niets veranderd, wel printen niet scannen, ik neem aan dat dat dus niet kan, een ernstige tekortkoming van Linux ben ik bang. Ik stop er voorlopig mee en zal als ik iets moet scannen aangewezen zijn op Windows, hoe spijtig dat ook is want ik wilde de W 8.1 er eigenlijk helemaal af gooien omdat ik het niet meer gebruik, maar zal het nu toch zo nu en dan nodig hebben
Dank voor de bemoeienissen allen die mee gedacht hebben
Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 19.3 Cinnamon-Tricia ;
Greenhorn
Senior
Senior

Berichtdoor Greenhorn » Za 25 Apr 2015, 13:35

Moin Moin,

ik heb je gefrustreerde verhaal gelezen poppe, en het is natuurlijk niet leuk als je het niet goed werkend krijgt.

Als ik het goed gelezen heb heeft alles gewerkt, en na enkele updates ineens niet meer.

Nu kan ik je vertellen dat dit klopt er is ergens een update geweest waarbij er een foutieve printer geinstalleerd is in het systeem.
Dit is mij ook gebeurt bij mij was mijn printer configuratie van DCP7055 ineens omgezet op een andere brother printer en moest ik de hele install procedure weer van begin af aan opnieuw doen.

mogelijk heb je een bekende in je omgeving die zich uitkent met computers dat je die dan eens daar naar laat kijken, of mischien ken je iemand die dat op afstand voor je wil doen via bijvoorbeeld Teamvieuwer.

andere mogelijk heid is om een nieuwe installatie door te voeren van Mint, en dan in alle rust je printer-scanner te installeren, want het heeft gewerkt moet het nu dus ook kunnen werken. Vaak heeft men dan zoveel zitten rommelen dat je bepaalde dingen verwijderd of verandert hebt dat het gewoon niet meer kan werken en is een nieuwe install de beste oplossing.

Je hoeft echt niet terug te vallen op Windows voor je scanner, die kan ook werken in Linux.
veel succes.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Za 16 Mei 2015, 16:21

Beste Poppe,
Het is altijd vervelend als iets niet werk, zoiets als "de schaar knipt wel papier maar geen stof"
Als je met Windows hebt gewerkt moet je meer programmeer ervaring hebben dan je met Linux nodig hebt, maar je bedoelt waarschijnlijk dat je Windows hebt gebruikt.
In jouw geval kun je Linux niet de schuld geven omdat iets niet goed werkt. Alles werkt als het goed is ingesteld, net als in Windows. Zonder kennis ergens aan sleutelen kan niet goed gaan.

Wil je het zelf oplossen dan adviseer ik je de procedure van Greenhorn te volgen.
Een volledig nieuwe installatie van Linux MInt met ALLE updates.
Daarna ALLES met Systeeminstellingen uit het Menu nalopen en kijken of je iets kan/wilt aanpassen. Daar leer je ook veel van.
Op http://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?title=Bureaublad en http://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?ti ... instelling kun je al een hoop uitleg vinden.
Daarna eventueel de printer instellen zoals je hiervoor hebt gedaan waarna hij werkte.

Er zijn volgens mij bij de NLLGG (zie http://wiki.linuxmintnl.nl) buurthulp projecten waar je terecht kan of kunnen je in contact brengen met iemand bij jouw in de buurt die je thuis kan helpen.
Ze geven ook cursussen voor beginners in het werken met computers.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.

Terug naar “Hardware en Drivers”