Wie gebruikt Mint Helena ook op een eee?

Allerhande Hardware vragen
frits
Held
Held

Wie gebruikt Mint Helena ook op een eee?

Berichtdoor frits » Za 02 Jan 2010, 11:50

Ik heb sinds een poosje Helena op mijn 1000H draaien. Dat bevalt mij uitstekend. :D
Vooral het menu werkt erg gemakkelijk.

Heb als extra alleen "eee-control-tray 0.9.4" en Ubuntu Tweak geïnstalleerd. Alleen werkt het item "toepassingen" hierin niet, maar dat zal vanuit Mint beschermd zijn. Vind ik verder ook geen probleem. Mint draait hier stabiel en is snel op mijn eee.

Nog meer eee gebruikers hier en wat zijn de ervaringen?
Asus Vivobook met 11.6" touchscreen en diverse distro's
chief
Nieuweling
Nieuweling

Re: Wie gebruikt Mint Helena ook op een eee?

Berichtdoor chief » Za 02 Jan 2010, 20:40

hier een 1000HD gebruiker
heb er van origine XP er op staan maar heb dezelfde dag van aankoop er gelijk ubuntu 9.04 er op gezet in dualboot.
zodra ik van helena hoorde, ook die er op gezet.
heb dus een tripleboot
en ja ik vindt helena best mooi en makkelijk, je hoeft immers niet veel meer te doen om alles te kunnen draaien.
en toch gaat mijn voorkeur uit naar ubuntu 9.04.
die heb ik geinstalleerd met alle media mogelijkheden en toch wat vriendelijker in gebruik als je dingen anders wilt, bv installeren en verwijderen, ik zit bij helena meer te zoeken.
op mijn andere pc heb ik namelijk ubuntu draaien, waar ik heel veel mee werk.
frits
Held
Held

Berichtdoor frits » Zo 14 Feb 2010, 09:17

Heb ook even gekeken naar de nieuwe EB 4.0, maar voorlopig blijf ik nog bij Mint 8 Helena. Alles doet het, snel en zonder haperen. Heb er Cairo Dock bij opgezet, met een automatische opstart. Ziet er mooi uit en werkt goed.

Dit bevalt me toch erg goed.Heb het ook op de notebook (1005HA) van mijn vrouw gezet, die kan er ook goed mee overweg. Alleen werkt de mic. in Skype niet. Daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden.
FujinTux
Junior
Junior

Berichtdoor FujinTux » Zo 14 Feb 2010, 17:27

Ik gebruik ook Linux Mint 8 Helena op mijn eee PC 900. Sinds ik de eee PC heb ben ik over van openSuSE naar Linux Mint. openSuSE gebruikte ik al jaren op mijn Desktop. Ook daar dus Linux Mint. Ik ben erg tevreden over het gebruiksgemak van Mint en de stabiliteit van Debian en Ubuntu als oorsprong. Ik ben een echte gebruiker, dus alles moet gewoon werken. En dat doet Linux Mint.

Gegroet,
Jan-Albert
frits
Held
Held

Berichtdoor frits » Zo 14 Feb 2010, 17:51

Ik heb hier al eens de vraag gesteld of er ook een netbook versie te verwachten is. Die komt er niet, maar wordt door mij ook niet gemist. :D

Wil nog wel kijken of de Mint KDE versie nog een verbetering zou kunnen zijn. Die draai ik nu op mijn PC. Heb nog wel wat moeite met het menu van KDE. Het Gnome menu van Mint is voor mij gewoon ideaal op mijn 1000H.

Heb ook KDE Netbook geprobeert, maar dat is het ook (nog) niet.
frits
Held
Held

Berichtdoor frits » Ma 15 Feb 2010, 21:37

Ik heb vanavond Mint 8 KDE op mijn 1000H gezet. Ziet er prima uit. :D

Iemand hier ook bekend met het gebruik van eee control? http://www.eeeusers.nl/easypeasy_en_and ... 519.0.html.

Zou dit onder KDE willen gebruiken, maar weet niet zeker of het werkt. ???
Armand
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Armand » Ma 01 Mar 2010, 02:02

Ik heb sinds een poosje Helena op mijn 1000H draaien. Dat bevalt mij uitstekend. :D
Vooral het menu werkt erg gemakkelijk.

Heb als extra alleen "eee-control-tray 0.9.4" en Ubuntu Tweak geïnstalleerd. Alleen werkt het item "toepassingen" hierin niet, maar dat zal vanuit Mint beschermd zijn. Vind ik verder ook geen probleem. Mint draait hier stabiel en is snel op mijn eee.

Nog meer eee gebruikers hier en wat zijn de ervaringen?

Ik had eerst Xandros maar vond dat ,ondanks dat het veel sneller was dan windows ooit eens zal zijn, op bepaalde momenten een beetje onhandig systeem en veel moeite met sommige bestanden en internet aanmelden duurde soms een eeuwigheid terwijl er wel stond dat een draadloze verbinding was gevonden .
Tot mijn vreugde ging Mint installatie geweldig maar ging het toch uiteindelijk mis en moest ik dus toch op mijn eepc Ubuntu installeren. Dat ging wel goed.
Heerlijk! Xandros er af en geen windows. En nu met Ubuntu meteen als ik aangemeld ben in een mum van tijd aan het surfen. Ik lach mij eigen kapot als ik die windows bij anderen zie opstarten.
Alleen is het jammer dat games en Dongel niet werken ook niet op virtual box en mediamonkey is best wel goed hoor om te evenaren en ik daarover dus wel door windowers uitgelachen zal worden in de trein. Ondanks die best wel zwaarwegend bezwaren zal er bij mij op de laptop en EEpc geen windows meer opkomen.
Ja inderdaad ik ben een Linux/Ubuntu/Mint Helena adept geworden en blijf lachen als ik langs al die stellage's
loop met windows applicaties vooral die voor de veiligheid en onderhoud.
Maar bij installatie kwam er een boodschap dat ondersteuning van mint tot 2011 is? Wat daarna dan?
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Ma 01 Mar 2010, 02:24

Alleen is het jammer dat games en Dongel niet werken
welke dongel heb je? de Huawei modems werken prima met Ubuntu / Mint / Debian ( vanaf network manager 0.7 )
Maar bij installatie kwam er een boodschap dat ondersteuning van mint tot 2011 is? Wat daarna dan?
als je Mint 8 / Ubuntu 9.10 hebt krijg je veilgheids updates tot april 201, daarna niet meer
Afbeelding
Armand
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Armand » Ma 01 Mar 2010, 15:58

de Huawei modems werken prima met Ubuntu / Mint / Debian ( vanaf network manager 0.7 )
Ik heb inderdaad 0.7 en de instellingen werden vanzelf ingevoerd terwijl ik de Dongel er in had zitten.
zoekt het systeem nu zelf verbinding als ik de dongel gebruikt of moet ik zelf nog wat invoeren bij instellingensherm of aanmelden. Ik heb APN op Netwerk staan, Netwerk heb ik leeg en ook de pin.Moet ik verder nog wat invoeren in het PPP of IPV4 tabblad?
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Ma 01 Mar 2010, 19:17

hier de instellingen voor kpn

Afbeelding

als je nu op het netwerk ikoon op je paneel klikt zie je als het goed is de kpn verbinding erbij staan, erop klikken en er wordt verbinding gemaakt. als je het vakje aanvinkt bij automatisch verbinden hoef je ihv niks te doen om verbinding te maken als je de dongel inplugt
Afbeelding
Armand
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor Armand » Ma 01 Mar 2010, 20:27

[
quote="Arie"]hier de instellingen voor kpn

Afbeelding

als je nu op het netwerk ikoon op je paneel klikt zie je als het goed is de kpn verbinding erbij staan, erop klikken en er wordt verbinding gemaakt. als je het vakje aanvinkt bij automatisch verbinden hoef je ihv niks te doen om verbinding te maken als je de dongel inplugt
[/quote]

Het was me al eerder gelukt. Maar ik zie die post niet terug. En inderdaad ziet het er zo uit. onder Ubuntu als onder Mint maw zowel op laptop als op ee pc.
Hardstikke bedankt Arie en ik blijf jou site volgen die staat ook al in mijn Favo's.
groetjes
Arie
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Arie » Ma 01 Mar 2010, 23:09

Hardstikke bedankt Arie en ik blijf jou site volgen die staat ook al in mijn Favo's.
groetjes
thx, altijd leuk om te horen
Afbeelding

Terug naar “Hardware en Drivers”