WIFI valt weg

Allerhande Hardware vragen
Maik
Held
Held

Re: WIFI valt weg

Berichtdoor Maik » Do 31 Mei 2018, 19:14

Dat moet zijn:

Code: Selecteer alles

sudo apt-get install gcc
PeterdeV
Nieuweling
Nieuweling

Berichtdoor PeterdeV » Do 31 Mei 2018, 21:14

Dag Pjotr

Ik heb via een aanwijzing op internet dezelfde procedure gevolgd als beschreven in https://sites.google.com/site/computert ... 0bda:b720, maar dan voor RTL 8188eu van wfinger. Na wat geprobeer is de USB adapter actief, het groene ledje knippert. Ik kan de PC nu meenemen op reis en verwacht zonder veel hindernissen met nieuwe WIFI zenders bij klanten contact te kunnen maken. Ik dank je voor de moeite,

Met viendelijke groet,

Peter de Vries.
Pjotr
Held
Held

Berichtdoor Pjotr » Do 31 Mei 2018, 22:23

Dag Pjotr,

De TP-Link USB WIFI adapter is gekomen. Ik heb de driver van de site van TP-Link.com gedownload en kan de filestructuur zien. Ik kom met de bestandenlijst niet verder.

De handleiding van TP-LInk voor installatie op een Linux computer in Mint brengt met niet verder. Er wordt gebruik genaakt van een programmaregel $ apt-get install gcc, maar dit wordt (als administrator) niet uitgevoerd met een melding over ontbrekende rechten. Verder wordt verwezen naar de directory /lib/modules/4.13.0-43-generic/drivers/net/wireless. In deze directory kan ik 88x2bu.ko niet vinden. Het laden van de driver met sudo insmod 88x2bu.ko meldt dat het bestand niet bestaat.

Kun je me verder helpen?

Met dank,

Peter de Vries
Dat zou dus allemaal niet nodig moeten zijn.... Zoals ik al eerder schreef, zou dat ding uit-de-doos moeten werken, zonder ook maar iets te installeren. Erin prikken en gaan met die banaan.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 19
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken, niets is geheel veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. (Ramana)

Terug naar “Hardware en Drivers”