Krijg printer Samsung ML1675 niet meer aan de praat

Allerhande Hardware vragen
Lucien
Held
Held
Berichten: 363
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Krijg printer Samsung ML1675 niet meer aan de praat

Berichtdoor Lucien » Za 22 Sep 2018, 16:11

In mei heb ik deze topic al eens geplaatst, echter de adviezen leverden niet het gewenste resultaat. Sindsdien zet ik docs op een stickje die ik dan in een oude Windows laptop prik waar ik het printertje Samsung ML1675 aan hang. Omslachtig, dus ik probeer het nog een keer in de hoop dat iemand dit probleem ook had en heeft opgelost. Tot Mint 17 heb ik deze printer overigens meermalen met succes geinstalleerd met drivers van de Samsung site of van Bechemnet wat beter ging. Na upgrades van Mint lukt het niet meer.
Volgens site Computertip moet deze printer plug and play in Mint werken. Nee dus. Alle instellingen zijn goed, Splix is standaard geinstalleerd.
Heb vervolgens het hele installatieproces via de site Computertip tot het einde succesvol doorlopen met de oude drivers (tar.gz). Melding: installatie gelukt. Resultaat print: use proper driver
Volgens Computertip bekend probleem: corrupte driver. Verwijst voor goede driver naar website HP. Voer ik daar de ML1675 in dan verschijnt wel de printer, maar melding dat er geen drivers voor beschikbaar zijn.
Vervolgens naar de site Bechemnet en daar de laatste driver gedownload. Vervolgens installatieproces van Computertip uitgevoerd, maar bij de eerste terminal regel al error melding: Functie open is mislukt. Bestand bestaat niet. Tar (child): Error is not recoverable: exciting now. Tar child returned status 2.
Wie kan dit oplossen?
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Krijg printer Samsung ML1675 niet meer aan de praat

Berichtdoor Joan » Za 22 Sep 2018, 17:27

Via de cups website kun je ook printen. https://nl.wikipedia.org/wiki/CUPS
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 752
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Krijg printer Samsung ML1675 niet meer aan de praat

Berichtdoor emvedeesje » Za 22 Sep 2018, 18:34

Hier: https://driver-samsung.com/samsung-prin ... s-drivers/
zie ik slechts 1 driver voor Linux, en dat is al een heel oude versie 1.
Blijkbaar is daar maar weinig meer aan gedaan want voor Win zitten ze met versie 3, en voor Mac met versie 5.
Daarbij valt me op dat deze printer wel niet zo jong meer is als hij destijds al kon gestuurd worden met Win-XP dat gelanceerd werd in oktober 2001.
Hier: https://samsung-drivers.net/samsung-ml-1675-driver/
vind ik dezelfde drivers, waarbij als releasedatum september 2017 genoteerd staat.

Ik veronderstel dat men deze printer misschien als te oud beschouwt om de drivers verder te onderhouden...

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.2 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Lucien
Held
Held
Berichten: 363
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: Krijg printer Samsung ML1675 niet meer aan de praat

Berichtdoor Lucien » Di 25 Sep 2018, 17:12

Ik had nog wat pogingen gedaan, maar nee dus. Heb op Bechemnet begrepen dat HP niets meer heeft gedaan met de Samsung Unified Driver nadat Samsung het had overgedragen aan HP. Slecht.
Bij mij is Bluez-Cups standaard geactiveerd (groen blokje met rood kringeltje) en daarmee werkt de printer dus niet zonder meer. Als ik het goed begrijp heb ik dan nog een grafische interface nodig. Die bestaat blijkbaar voor Ubuntu en zou dan ook op Mint moeten werken. Maar waar vind ik die interface. Niet via de site van Cups in ieder geval.
Wat betreft de samsung driver uit 2017. Die heb ik al meermalen geprobeerd. Werkt niet.

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten