Ewent EW7016 R1 USB 3.1 naar IDE / SATA Converter

Allerhande Hardware vragen
Rabbit
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 15 Nov 2018, 20:21

Ewent EW7016 R1 USB 3.1 naar IDE / SATA Converter

Berichtdoor Rabbit » Do 15 Nov 2018, 20:31

Daar ik diverse, losse harde schijven gebruik die ik makkelijk moet kunnen wisselen maak ik gebruik van een simpele convertor. Maar nadat mijn goedkope converter stuk gegaan was heb ik een nieuwe gekocht, een Ewent EW7016 R1. Op internet had ik gezien dat deze ook onder Linux te gebruiken was. Maar wat scherst mijn verbazing? Hij doet niets! Geen enkele schijf wordt herkend!! En op datzelfde internet kan ik helemaal geen info vinden over de combinatie EW7016 R en Linux.

Kan iemand mij op de goede weg helpen. Mijn kennis van Linux (Mint) is trouwens een klein beetje. Ik ben eigenlijk (nog steeds) een beginner.

Ik werk momenteel met de volgende versie:
RELEASE=18.3
CODENAME=sylvia
EDITION="MATE 64-bit"

Rabbit.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Ewent EW7016 R1 USB 3.1 naar IDE / SATA Converter

Berichtdoor emvedeesje » Za 17 Nov 2018, 09:53

Heb de handleiding gedownload en daar wordt over niets anders gesproken dan Win...
Linux: nada!

Wat nog altijd niets wil zeggen.
Anderzijds: het ding kan ook defect zijn. Probeer het eerst eens op een Win-computer.
Wat ook kan: terugsturen/terugbrengen als defect.

Mijn ervaring met zulke converters: de bijgeleverde voeding van 2000mA bij die goedkope converters zakt in elkaar bij serieuze disk-activiteiten.
Had er zo 2 verschillende. Ik kan het daarom niet aanraden.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Gebruikersavatar
peer
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Zo 21 Feb 2016, 13:24

Re: Ewent EW7016 R1 USB 3.1 naar IDE / SATA Converter

Berichtdoor peer » Za 17 Nov 2018, 12:03

ik heb ook zoiets maar dan van het merk 'digitus'. Werkt al een aantal jaren. Ervaring met SATA disks is goed. Met IDE disks is die niet stabiel. Kan een probleem met de voeding zijn.

Hoor je de disk draaien?????
desktop-pc: Debian KDE
laptops: Minimal Debian
Rabbit
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 3
Lid geworden op: Do 15 Nov 2018, 20:21

Re: Ewent EW7016 R1 USB 3.1 naar IDE / SATA Converter

Berichtdoor Rabbit » Zo 18 Nov 2018, 20:13

Het blijkt een domme fout(?) van mij te zijn. Het is alleen bedoeld voor een backup, niet voor een vrije toegang tot schijven. Daar kwam ik achter toen ik de software(!) installeerde onder Windows...
Dus gaat het op marktplaats en ik ga op zoek naar iets anders om wel vrije toegang te krijgen tot mijn schijven.

Bedankt voor het meedenken en de reacties. Hierbij wil ik het draadje graag sluiten.
Gebruikersavatar
peer
Senior
Senior
Berichten: 124
Lid geworden op: Zo 21 Feb 2016, 13:24

Re: Ewent EW7016 R1 USB 3.1 naar IDE / SATA Converter

Berichtdoor peer » Ma 19 Nov 2018, 08:17

nee hoor, dit apparaatje is bedoeld om een harde schijf IDE 0f SATA aan te sluiten via je usb. De windows software die er bij zit kan bedoeld zijn voor backup. Daar heb je dus niets aan. het beste wat je daarmee kan doen is weggooien.

Het zou volgens mij gewoon out of the box moeten werken!!
desktop-pc: Debian KDE
laptops: Minimal Debian

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten