Printer kiezen

Allerhande Hardware vragen
JanKol
Senior
Senior
Berichten: 129
Lid geworden op: Do 24 Aug 2017, 23:04

Printer kiezen

Berichtdoor JanKol » Zo 02 Dec 2018, 16:48

Langzaamaan ben ik toe aan een andere printer. Ik ben nu op zoek naar een goedkope LED- evt. laserprinter omdat ik weinig meer hoef te printen en voor een inkjet-printer het gebruik te gering is waardoor het risico van uitdroging van de spuitkopjes bestaat (heb dat helaas vroeger al ervaren). Alleen is het lastig om vooraf te weten te komen of er een goed werkende Linux-driver beschikbaar is. Ik vraag dit omdat mijn huidige Lexmark printer enorm veel moeite heeft met Linux Mint; hij doet het met veel moeite wel maar ca. 5 minuten wachten tot één pagina A4 met tekst uit de printer rolt is echt niet fijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor de goede orde, ik heb gekeken naar een OKI C332dn en een Brother HL3170CDW, niet te duur en de toner ziet er ook betaalbaar uit, relatief geredeneerd uiteraard (vooral niet-originele toner en daar zal ik pas aan toe zijn als de garantie al verstreken is).
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 806
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Printer kiezen

Berichtdoor DeBaas » Zo 02 Dec 2018, 17:18

Printer via USB of netwerk?
USB 1, 2 of 3?
Over netwerk: als de printer in slaapstand staat zou deze zich mogelijk na een aantal pogingen/netwerk verzoeken pas melden of te laat melden waardoor Cups wacht op het volgende tijdslot.
Maak dit wel eens mee met mijn netwerk Kyocera via TCPIP printer die soms direct print soms pas na een paar minuten.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Printer kiezen

Berichtdoor Arie » Zo 02 Dec 2018, 19:04

Brother heeft Linux drivers. Zelf gebruik ik al zo'n 15 jaar Brother printers met Linux
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 904
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Printer kiezen

Berichtdoor dirkjanl » Zo 02 Dec 2018, 19:15

Gebruik Brother HL 2130 (zw/w) via een USB 2 en Samsung Xpress C430W (kleur) draadloos. Geïnstalleerd via de instructies van Pjotr en over beide zeer te spreken.
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: Printer kiezen

Berichtdoor emvedeesje » Ma 03 Dec 2018, 10:36

Ik zou kiezen voor HP omdat Linux zich daar sterk heeft voor ingezet.
Door HPLIP te installeren heb je meteen een heel goede tool voor de HP-printers.
Kijk eens hier welke printers ondersteund worden: https://developers.hp.com/hp-linux-imag ... ices/index

Zelf heb ik een HP envy 4500 printer-scanner, gestuurd via wifi met een vast IP-adres.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)
Gebruikersavatar
HenkV40
Senior
Senior
Berichten: 120
Lid geworden op: Vr 24 Nov 2017, 17:25
Locatie: Havelte

Re: Printer kiezen

Berichtdoor HenkV40 » Di 04 Dec 2018, 20:18

Ik gebruik de laserprinter Brother 2135W (draadloos) m.b.v. instructies van Pjotr op de site "Computertip"
werkt perfect.

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten