Nu ben ik in twijfel om Brother, Canon of Epson aan te schaffen. Ik blijf problemen hebben om printers in Mint 19 te installeren. Zo heb ik nog een Brother (HL-1110) staan die ik sinds install van 19 Tara absoluut niet meer aan de praat krijg. Hier op dit forum al over gecorrespondeerd, maar lukken doet het niet. Noch met synaptic, noch met originele driver versies.
Ook mijn Epson V600 foto scanner kreeg ik niet aan de praat en heb hem nu (voor nood) op een Windows PC aangesloten. Wat dat betreft is Windows verrassend, je prikt hem in en hij doet het. Maar dat is dan ook het ENIGE VOORDEEL van Windows.
Wat zijn jullie ervaringen, welk merk kan ik het beste kopen en krijg ik het beste geïnstalleerd.
Het is om moedeloos van te worden. Ik ben sinds lange jaren fervent liefhebber van Linux maar dit is een absoluut minpunt. Begrijp ook niet waarom de ontwikkelaars dit niet voor elkaar krijgen (waarschijnlijk te veel variaties van printers en scanners op de markt?)
Overigens meen ik mij te herinneren dat het met Ubuntu gemakkelijker was. Moet ik dan nu weer een nieuw OS installeren alleen om zo'n 'r...tprintertje' in gebruik te nemen? Ben net zo gelukkig met Mint 19 !!!
Wie red mij??????

Groet en dank bij voorbaat
Monty