samsung ML1675 werkt niet met splix

Allerhande Hardware vragen
Lucien
Held
Held
Berichten: 363
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

samsung ML1675 werkt niet met splix

Berichtdoor Lucien » Wo 07 Aug 2019, 14:05

Al eerder vergeefs op fora (ook deze) naar een oplossing gezocht. Mijn Samsung ML1675 werkte prima tot Mint 17, daarna nooit meer. De Samsung driver die ik gebruikte werkte niet meer en de nieuwste driver (Unified Linux Driver van Samsung) ook niet. Later droeg Samsung haar ULD over naar de HP site. Maar als je de printer daar intikte was de reactie 'geen drivers beschikbaar'. En wat ik op buitenlandse sites vond waren dezelfde driver die bij mij niet werken. Dat hield dus op. Volgens buitenlandse Linux-sites heeft Linux de meest uitgebreide drivers in huis en volgens synaptic pakketbbeheer moet 'printer-driver-splix' iedere Samsung ML 16XX aansturen, maar nee dus. Sluit ik de printer aan, dan wordt hij automatisch herkend en geinstalleerd en volgt melding 'gereed'. Maar een print geeft alleen melding 'use correct driver'. Ik overweeg noodgedwongen een andere printer (liever niet), maar doe toch nog een poging (misschien nieuwe inzichten) omdat ik met andere printers voor hetzelfde probleem vrees.
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: samsung ML1675 werkt niet met splix

Berichtdoor Maik » Wo 07 Aug 2019, 14:31

Zoek naar een printer die compatible is met Linux en zonder problemen werkt. Eventueel een HP? Wel opletten dat je niet het nieuwste van het nieuwste neemt.
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen
Lucien
Held
Held
Berichten: 363
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

Re: samsung ML1675 werkt niet met splix

Berichtdoor Lucien » Vr 09 Aug 2019, 21:12

Mijn Samsung was jaren lang ook Linux compatible met prima drivers van Samsung. Nieuw is dus ook geen garantie. Ik heb een soortgelijk Brother 1110 zw/w laserprintertje aan mijn Mint laptop gehangen. Moest ook werken met cups en splix, maar nee.
Hoop nog steeds op een deskundige verklaring (en mogelijk oplossing) voor het feit dat het veelgeprezen splix niet werkt en het wel zou moeten doen.

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten