brother DCP-J562 stopt simple scan bij scannen

Allerhande Hardware vragen
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 383
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: brother DCP-J562 stopt simple scan bij scannen

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Do 07 Nov 2019, 09:07

Inderdaad, je dient die bestanden ook in een andere map te plaatsen. Het feit dat die bestanden niet aanwezig zijn, wijst er m.i. op dat je de brother-drivers niet correct geïnstalleerd hebt.

Heb je het .deb-bestand geïnstalleerd? https://support.brother.com/g/b/downloa ... 62dw_eu_as

Het zou een brscan4-0.4.8-1.amd64.deb moeten zijn. Je kan blijkbaar nog Scan-key-tool en Scanner Setting file downloaden. Kan je eventueel in synaptic eens nagaan wat er voor brscan4 geïnstalleerd is geworden?
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 383
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: brother DCP-J562 stopt simple scan bij scannen

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Do 07 Nov 2019, 15:14

Ik heb de driver geïnstalleerd. Blijkbaar worden de bestanden nu in andere mappen geplaatst: /usr/lib64/sane. Er dienen daar zeker 3 bestanden in te staan, de driver libsane-brother4.so.1.0.7 en 2 symbolische linken naar dat bestand.
Aernout
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: Do 24 Mar 2016, 18:39

Re: brother DCP-J562 stopt simple scan bij scannen

Berichtdoor Aernout » Vr 08 Nov 2019, 08:31

Die 3 bestanden heb ik uiteindelijk gevonden.
Ik heb inderdaad het .deb bestand geinstalleerd volgens de instructies van Brother.

Maar! Eureka! Hij doet het!
Ik heb van de support page de driver install tool gedownload i.p.v. de losse drivers.
Op de een of andere manier zit daar toch ergens verschil in, want nu scant ie wel.
Schiet mij maar lek .......

Is het nog interessant om uit te zoeken wat er nu anders is, als eerst?
Gebruikersavatar
MenthaSuaveolens
Held
Held
Berichten: 383
Lid geworden op: Vr 23 Mar 2018, 11:41

Re: brother DCP-J562 stopt simple scan bij scannen

Berichtdoor MenthaSuaveolens » Vr 08 Nov 2019, 08:49

Blij te horen dat hij het doet. Ik zou er niet verder op zoeken, want zoals je kan merken, veranderen de mappen met de tijd. Dat maakt het trouwens moeilijk hulp te vinden en te bieden. Ik zag bij de debug-output van Simplescan dat er bibliotheken ontbraken. Waarschijnlijk zal de install-tool alles netjes op zijn plaats gezet hebben.
Aernout
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 10
Lid geworden op: Do 24 Mar 2016, 18:39

Re: brother DCP-J562 stopt simple scan bij scannen

Berichtdoor Aernout » Vr 08 Nov 2019, 09:05

Het enige nadeel is, dat je door het gebruiken van de install tool, slechts 1 apparaat kan installeren.
Een tweede machine toevoegen zal met de hand moeten, anders overschrijft de install tool de eerste.
Maar ik ben blij!

Heel hartelijk dank voor alle geboden hulp!

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten