Bluetooth adaptor / headset : apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt ?

Allerhande Hardware vragen
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Bluetooth adaptor / headset : apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt ?

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Di 17 Dec 2019, 19:31

besten ,

een Asus bluetooth USB-BT400 adaptor aangeschaft om een Sony headset aan de praat te krijgen

! : de bijgeleverde software DVD is onbruikbaar .... windows .exe ... dank U Microsoft of moet ik zeggen , dank U Asus ?

soit , mijn Linux Mint 19.2 systeem herkent zowel de adaptor als de headset .

maar wat ik ook doe , durf hier niet te beschrijven wat ik allemaal uitgespookt heb , krijg telkens de melding :

" Apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt " en/of " geen verbinding , protocol niet aanwezig "

heeft er iemand de gouden typ ?
Debian Bookworm_Cinnamon
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Afgesloten : Bluetooth adaptor / headset : apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt ?

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Wo 18 Dec 2019, 14:54

na een nachtje hopeloos zoeken naar een werkende oplossing ( drivers enz ... ) en veel geknoei besloten van er een punt achter te zetten .

afgesloten wat mij betreft , heb de drie Asus BT400 , microsoft vriendelijke , Adaptors probleemloos geretourneerd aan mijn dealer .
Debian Bookworm_Cinnamon
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1603
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Bluetooth adaptor / headset : apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt ?

Berichtdoor stegiman » Wo 18 Dec 2019, 23:47

Als je iets koopt kijk altijd eerst of er een Linux driver bestaat.
Dat is altijd het gemakkelijkste.
Maar meestal is er ook een oplossing voor.
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: Bluetooth adaptor / headset : apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt ?

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Do 19 Dec 2019, 02:52

dit is echt wel een randgeval hoor , wie gaat er nu aan denken dat een bluetooth adapter een installatie vereist ?
dat het nu een harde schijf of werkgeheugen of een domme USB stick betreft , dan ga je toch niet nagaan of dat deze Linux compatibel en/of een specifieke installatie vereisen ?
niet eens aan gedacht , volledig over het hoofd gezien tot mijn grote schande , maar gelukkig met een zero kost .
leren kost doorgaans geld ... deze les was gratis .
en inderdaad , meestal vindt je wel een oplossing , maar in dit verhaal ... typ eens Asus BT400 BT Adaptor / problems / issues in je brouwser ... je computer slaat rood uit !
honderden artikelen over de problemen die je ermee onder Ubuntu / Linux Mint mee hebt en al evenveel oplossingen die niets uithalen ....
ik begin er alvast niet aan , het sop van de kolen niet waard .
Debian Bookworm_Cinnamon
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Bluetooth adaptor / headset : apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt ?

Berichtdoor Joan » Do 19 Dec 2019, 03:05

Off topix:
Wel een leuke avatar tyts!
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: Bluetooth adaptor / headset : apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt ?

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Do 19 Dec 2019, 04:37

illustreert de grote liefde die ik voor Linux heb , Mint meer bepaald .
Ik ben er de Casanova van , de pinguin staat voor Qiana , Rebecca , Rafaela , Rosa , Sarah , Serena , Sonya , Silvia , Tara en Tessa waar ik de koffer ( lees laptop ) ooit mee ingedoken ben .
deel momenteel de koffer met Tina , en of Tricia die ondeugend om de hoek staan te knipogen de volgende zal zijn is maar de vraag ?
Debian Bookworm_Cinnamon
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1603
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Bluetooth adaptor / headset : apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt ?

Berichtdoor stegiman » Do 19 Dec 2019, 11:45

dit is echt wel een randgeval hoor , wie gaat er nu aan denken dat een bluetooth adapter een installatie vereist ?
Ik bedoeld hiermee als je nu een nieuwe koopt.
Dat deed ik al voordat hele tijd voordat ik Linux had.
Ook bij aankoop van printer heb ik eraan gedacht.
Dat is nu mijn geluk dat nu alles goed werkt in Linux Mint 19.3
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: Bluetooth adaptor / headset : apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt ?

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Do 19 Dec 2019, 13:58

....... alles goed werkt in Linux Mint 19.3 ... ?
waar het hart van vol is loopt de mond van over ? ... of heb je haar al binnengenomen ?

ik zie net dat 19.2 opwaardeerbaar naar 19.3 beschikbaar is vanuit bijwerkbeheer , en dat de 19.3 ISO's beschikbaar zijn : https://linuxmint.com/release.php?id=36
Debian Bookworm_Cinnamon
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1603
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Bluetooth adaptor / headset : apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt ?

Berichtdoor stegiman » Do 19 Dec 2019, 16:53

Iso is niet nodig als je met bijwerkbeheer doet.
tytsjerksteradiel
Held
Held
Berichten: 384
Lid geworden op: Ma 16 Dec 2019, 01:16

Re: Bluetooth adaptor / headset : apparaat succesvol toegevoegd , maar verbinding is mislukt ?

Berichtdoor tytsjerksteradiel » Do 19 Dec 2019, 17:24

de vraag was of U 19.3 al in gebruik hebt ?
de twee manieren van installeren zijn bekend , over welke de beste is zijn de meningen verdeeld .
moet elkeen voor zichzelf uitmaken ... voldoende info op het web beschikbaar wat deze keuze betreft .
Debian Bookworm_Cinnamon

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten