SSD-schijf cq HD

Allerhande Hardware vragen
Gebruikersavatar
sjano
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: Zo 29 Apr 2018, 21:03

SSD-schijf cq HD

Berichtdoor sjano » Zo 12 Jan 2020, 11:23

Ik ben Dropbox aan het uitproberen en loop tegen een probleem aan.

Op me SSD staan Mint en op de HD staat mijn data. Op de HB heb ik dorpbox actie en bij het opnieuw opstarten zet Dorpbox de gekoppelde data terug op de SSD schijf en dat wil ik niet.

De HD is via bestandsbeheer andere locaties te bereiken of wel hij start niet gelijk op in bestandsbeheer, het is een handmatig even activeren.
De HD is gekoppeld maar bij het opnieuw opstarten is die niet gelijk te zien.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1309
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: SSD-schijf cq HD

Berichtdoor Joan » Zo 12 Jan 2020, 14:13

"De HD is gekoppeld maar bij het opnieuw opstarten is die niet gelijk te zien."
Is de HD gekoppeld of niet ?
"niet gelijk te zien." Wat bedoel je hiermee?

Linux Mint laat in Bestandsbeheer direct alle aanwezige partities (directory's / mappen) zien, gekoppeld of niet.
Als de HD is gekoppeld staat er een tekentje bij en is open voor gebruik van de inhoud.
Als hij niet is gekoppeld staat er niets bij de naam. Wel te zien maar de inhoud is niet bereikbaar.

In Bestandsbeheer wordt een partitie gekoppeld door erop te klikken.
Een partitie kan in fstab worden gekoppeld waardoor de inhoud direct te benaderen is als Mint is gestart.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
sjano
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 7
Lid geworden op: Zo 29 Apr 2018, 21:03

Re: SSD-schijf cq HD

Berichtdoor sjano » Zo 12 Jan 2020, 17:20

Ik kom er achter als ik via een browser dropbox opstart naar het juiste pad gaat en met de standaard software Dropbox verwijst naar de SSD of wil het herstellen, ook als het pad in dropbox goed staat.

De komende dagen weinig tijd om het uit te zoeken, maar ik heb al het vertrouw dat er een oplossing komt.

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten