Firefox en de graphics card

Allerhande Hardware vragen
Gebruikersavatar
Mogenblue
Held
Held
Berichten: 351
Lid geworden op: Wo 18 Okt 2017, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Firefox en de graphics card

Berichtdoor Mogenblue » Di 08 Dec 2020, 11:28

Goeie tip, Stegiman. Top!

Ik heb een lijstje gemaakt van moederborden met non-ECC geheugen.

Van dit lijstje lijkt de Gigabyte Aorus B450 M (rev. 1.0) mij voorlopig de beste keus.
Ik heb een paar manuals doorgelezen en deze hebben een optie om zeer snel uit de slaapstand te ontwaken.

In de reviews las ik dat de Asus Prime B450M-A geen xmp support heeft. Vind ik wel een beetje raar want ik heb nu een Asus Prime B360M-C en die heeft wel xmp support. XMP maximaliseert je geheugensnelheid.

Ik hoop dat ik nu alles getackeld heb. Ik dacht dat ik een zeer gematigde gebruiker was met voornamelijk internet en een paar spreadsheets. Maar met 4k 60fps kom je kennelijk toch in een andere categorie terecht.

Ik heb de tabel in de review van de AMD Ryzen 5 3600 & 3600X nog eens nader bekeken.
Bij de Intel I3-8100 zie je dat die niet verder komt dan 50fps. Dat komt redelijk overeen met mijn ervaring van 15% frame drops bij 4k op 60fps. Alles wat boven de 60 zit zou dan al voldoende moeten zijn.

Op Tweakers heb ik in het forum gelezen dat sommige leden best tevreden waren met de MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC, ondanks dat die 64 bit is. Daarom ga ik de videokaart als laatste kopen en probeer het eerst met de kaart die ik nu heb. Het scheelt toch wel 70 euro.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 812
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Firefox en de graphics card

Berichtdoor DeBaas » Di 08 Dec 2020, 15:36


Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten