(Montage: De bestaande kabels in je computer (heel soms heb je langere nodig) welke de Interne HDD/SSD met het Logic Board verbindt, gebruik je dan voor de Swap Bay i.p.v. de interne HDD/SSD.
Je voormalige interne HDD/SSD is daarmee nu een swappable schijf die je gebruikt naar believen.)
Ik doe dat al jaren zo en wissel naar behoefte reuze handig schijven met bijvoorbeeld Windows 7 of 8.1 of Linux 19 (sinds) kort 20.1 of Xubuntu LTS 18.01 en 20.04

Het grootste voordeel is wel dat als het belangrijk is ook Windows applicaties te gebruiken je niet afhankelijk bent van virtuele machines die je systeem compliceren. Een vaak gehoord bezwaar is ook dat VM of Wine bij gebruik van Windows en Microsoft applicaties een veiligheidsrisico vormen.
Ik heb Windows 7 bijvoorbeeld hard nodig om de Microsoft versie van de oude Filemaker Pro 6.01 te kunnen gebruiken.
(*) Voorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/startech-com-5 ... 008275448/
Deze gebruik ik al zo'n drie jaar en tot mijn verbazing is die nog steeds verkrijgbaar.
Uit mijn ervaring kan ik stellen: een uiterst betrouwbare device dat nog geen enkele keer heeft geweigerd.