rechten op schijf

Allerhande Hardware vragen
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: rechten op schijf

Berichtdoor Joan » Di 02 Feb 2021, 13:16

Als je handmatig een link op het bureaublad maakt werkt die niet meer als je de naam of locatie van de map of bestand veranderd.
Op de Linux Mint wiki staat een beschrijving over linken.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: rechten op schijf

Berichtdoor JosVa » Di 02 Feb 2021, 13:45

Ik heb die linken van folders ook al in eerdere versies van Mint met CTRL-M in de eigen folder gemaakt en die na knippen overal geplakt en dat werkt en voor mij en mijn vrouw op haar v18-19-20 nog steeds perfect. Waarom het menu sinds vandaag met die koppeling melding aangepast is......geen idee.
Wel nog een andere maar misschien toch daarmee te maken hebbende vraag: ik lees nergens dat mijn usb-hdd in de folder /media/.... moet mounten maar wel de folder /mnt/...... De folder in /mnt/... bestaat maar blijft leeg en de folder in /media/... is er ook en alleen in die zie ik alle folders en files. Zijn dit nog niet door Mint opgeruimde settings of juist door Mint bewaarde settings van mijn eerder pogingen die FreeComm usb daar te krijgen waar ik hem wilde gebruiken, nml in /media/.....?
JosVa
Senior
Senior
Berichten: 192
Lid geworden op: Za 06 Dec 2014, 10:50

Re: rechten op schijf

Berichtdoor JosVa » Di 02 Feb 2021, 17:00

Kleine correctie. Niet nautilus maar Nemo is hier actief als grafische tool voor disk-folder-file toegang.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 762
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: rechten op schijf

Berichtdoor emvedeesje » Di 02 Feb 2021, 17:06

Wel nog een andere maar misschien toch daarmee te maken hebbende vraag: ik lees nergens dat mijn usb-hdd in de folder /media/.... moet mounten maar wel de folder /mnt/...... De folder in /mnt/... bestaat maar blijft leeg en de folder in /media/... is er ook en alleen in die zie ik alle folders en files. Zijn dit nog niet door Mint opgeruimde settings of juist door Mint bewaarde settings van mijn eerder pogingen die FreeComm usb daar te krijgen waar ik hem wilde gebruiken, nml in /media/.....?
Lees a.u.b. nog eens grondig mijn post hierover van 31 januari.
Duidelijker kan het haast niet.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.3 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten