externe ssd wordt gezien als bestand

Allerhande Hardware vragen
Lucien
Held
Held
Berichten: 363
Lid geworden op: Di 12 Jun 2012, 01:46

externe ssd wordt gezien als bestand

Berichtdoor Lucien » Zo 20 Nov 2022, 19:25

Ik gebruik meerdere externe ssd's Als ik die in mijn laptop (Thinkpad X250) prik worden die in het menu weergegeven als een hoofdletter bv C, D, E. Nu heb ik weer zo'n ssd ingeprikt. De vorige inhoud heb ik gedelete en er div. mappen met docs en foto's naartoe gekopieerd. Toen ik die ssd in het menu veilig wilde verwijderen ontbrak die optie (wel optie formatteren e.d.). Blijkt dat deze ssd niet als (hardware) E wordt weergegeven, maar als 'bestand'. Heb het ook nog in W10 geprobeerd, maar ook daar wordt de ssd als bestand gezien.
Gebruikersavatar
emvedeesje
Guru
Guru
Berichten: 752
Lid geworden op: Zo 17 Jun 2018, 11:03
Locatie: Aalter-Ovl-Belgie

Re: externe ssd wordt gezien als bestand

Berichtdoor emvedeesje » Ma 21 Nov 2022, 08:52

Externe schijven steeds ontkoppelen via het icoon "verwijderbare stations" in de taakbalk onderaan rechts.

En het is mogelijk dat je daar een antwoord krijgt dat het volume (nog) niet kan verwijderd worden.
Dat komt omdat er nog schrijfacties uit buffers bezig zijn, alhoewel de kopieeropdracht in bestandsbeheer zichtbaar reeds gedaan zou zijn.

Na enige tijd opnieuw ontkoppelen, en nog eventueel wachten en herhalen, tot het volume vrij komt.

Doe je dit niet, dan kan het voorkomen dat je dat volume opnieuw moet een partitietabel geven + formatteren.

groeten van Michael
Mint cinnamon fan
Mint cinnamon-21.2 (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Terug naar “Hardware en Drivers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten