Rapporteer hier uw vertalingen

Doe mee aan het vertalen van Linux Mint naar het Nederlands
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor Wamukota » Di 03 Nov 2009, 22:38

32 vertalingen gedaan in o.m mintbackup, mintdesktop, mintupload
Kalyk
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 05 Mar 2014, 16:59
Locatie: Harderwijk

Vertaling Linux Mint 15 Mate handleiding

Berichtdoor Kalyk » Ma 10 Mar 2014, 07:58

Ik heb een groepje mensen 3 avonden cursus Linux Mint gegeven (overstappers van Windows XP) en constateerde, dat een handleiding in het Nederlands voor veel potentiële gebruikers belangrijk is. Daarom ben ik het engelstalige document vanaf linuxmint.com gaan vertalen (de meest recente engelstalige). Inmiddels ben ik gevorderd tot 80% en ik hoop in de lopende week de overige 20% af te kunnen krijgen, misschien volgende week.
Als dit gewenst is dan wil ik graag dit document gaan aanpassen voor Linux Mint 17 Cinnamon, wanneer deze in de loop van dit jaar uitkomt. Misschien kan ik deze al met behulp van een prerelease voorbereiden, zodat hij klaar kan zijn op de dag dat de release uitkomt. Heeft volgens mij meerwaarde.
Mocht ik overigens hiermee werk hebben gedaan dat allang door iemand anders is gedaan dan hoor ik dat graag, dit zou me niet deren, maar werk afmaken dat nutteloos blijkt is onnodig.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor Arie » Ma 10 Mar 2014, 10:17

Hoi Kalyk,

Ik denk dat je je het beste bij het nederlandse vertaal team kan aansluiten om dubbel werk te voorkomen.
https://launchpad.net/~linuxmint-translation-team-dutch
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Kalyk
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 05 Mar 2014, 16:59
Locatie: Harderwijk

Re: Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor Kalyk » Vr 14 Mar 2014, 12:55

Bedankt, Arie, ik heb me zojuist aangemeld.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor Arie » Za 15 Mar 2014, 20:18

En je vertalingen staan binnenkort op de officiële Mint site :
http://forums.linuxmint.com/viewtopic.p ... 26#p835826


Afbeelding
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Kalyk
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 05 Mar 2014, 16:59
Locatie: Harderwijk

Re: Rapporteer hier uw vertalingen: LM16-Cinnamon handleidin

Berichtdoor Kalyk » Vr 21 Mar 2014, 07:51

Op de linuxmint.com-site staat de handleiding voor LM15-Mate, die ik eerder vertaald heb naar NL.
Nu heb ik deze versie omgeschreven naar een LM16-Cinnamon-handleiding.
Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/113 ... h_16.0.pdf

Groet, Kees.
rudy10
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 13
Lid geworden op: Zo 02 Dec 2012, 10:04

Re: Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor rudy10 » Wo 21 Mei 2014, 18:29

prachtig maar wat een werk
toch blij dat de mensen zo als u zijn
komt er ook nog een vertaling LM 17 Cinnamon
Kalyk
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 05 Mar 2014, 16:59
Locatie: Harderwijk

Re: Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor Kalyk » Do 22 Mei 2014, 07:33

Goeie timing voor je vraag, Rudy.
Gisteren heb ik een engelstalige 17-versie voor Cinnamon naar Clem gestuurd en de NL-versie naar Xenopeek.
De NL-versie is al in te zien via deze link:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/113 ... nnamon.pdf
Lees hem vooral door en als je op- of aanmerkingen of wensen hebt laat dit dan even weten.
Dit is nog steeds de gebruikershandleiding, die door het Mint-team is gemaakt, maar vertaald, foutjes hersteld en schermafdrukken geupdate.
Ik hoop ook een Mate-versie klaar te hebben voor 17 stable wordt verklaard.
Kalyk
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 05 Mar 2014, 16:59
Locatie: Harderwijk

Re: Rapporteer hier uw vertalingen: LM17-Mate handleiding

Berichtdoor Kalyk » Wo 25 Jun 2014, 08:31

Zojuist de Mate-versie van de Linux Mint 17-NL handleiding afgerond.
De pdf is hier te vinden:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/113 ... 0_Mate.pdf
Het originele odt-document is richting XenoPeek gegaan en hij gaat regelen dat deze, al dan niet met aanpassingen, bij de documentatie op linuxmint.com komt te staan.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor Joan » Vr 22 Aug 2014, 06:05

Ook 15 en mate komen op de wiki.
Weet jij of er ook een voor 9 is, die wordt ondersteunt tot 2015 (zie http://wiki.linuxmintnl.nl/index.php?title=AndereDistro de wiki)
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Kalyk
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 16
Lid geworden op: Wo 05 Mar 2014, 16:59
Locatie: Harderwijk

Re: Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor Kalyk » Vr 22 Aug 2014, 07:22

Voor zover ik weet heb ik de eerste vertaling naar NL gemaakt, dus die van 9 zal er vast niet zijn.
Maar deze handleidingen zijn ook meer voor beginners en ik zou een gebruiker niet aanraden om Mint 9 nog als nieuwe gebruiker te installeren :)
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor Joan » Vr 22 Aug 2014, 10:40

Bedankt voor de info.
Of Mint 9 nog bruikbaar is weet ik niet en ik zal het dus ook niet aanraden met de mogelijkheden van nu.
Als iemand wil beginnen kunnen ze het beste voor het nieuwste gaan, het kost niets meer.
Voor de wiki zou de beschrijving wel interessant zijn omdat het ook een naslagwerk is, geschiedenis telt daar.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor Arie » Vr 22 Aug 2014, 12:22

Mint 9 is al lang niet meer bruikbaar, support is in april 2013 gestopt.
http://www.linuxmint.com/oldreleases.php

De enige versies die support hebben zijn Mint 13 & 17 en LMDE
http://www.linuxmint.com/download_all.php
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor Joan » Za 23 Aug 2014, 00:09

Dan klopt het schema niet dat ik op de wiki bij AndereDistro heb geplaatst.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 270
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Rapporteer hier uw vertalingen

Berichtdoor Arie » Za 23 Aug 2014, 00:24

Mint 9 is gebaseerd op ubuntu 10.04, de desktop versie had 3 jaar support, de server versie 5 jaar. Vanaf ubuntu 12.04 / Mint 13 heeft de desktop versie ook 5 jaar support.

Mint maakt nu alleen nog LTS versies, de volgende wordt Mint 18, komt uit in mei 2016 (gebaseerd op ubuntu 16.04)
Linux Mint 17 was the first release of the 17.x series and it opens a new era for our project and a very important cycle for us. During the next 2 years, popular applications will be backported to 17.x and the team will continue to bring improvements and newer desktop environments with each new release. Security updates will also be served until 2019. Whereas the team would normally focus on the next release, this time around the next release is 17.1 and it shares the exact same base. So although 17.1 will be a distinct release and users will opt-in to upgrade to it, that upgrade path will be trivial and both releases will be fully compatible and represent the same development target. Never in the past did Linux Mint invest so much focus in its base.
http://blog.linuxmint.com/?p=2669
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon

Terug naar “Vertalingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast