Ubuntu forum 1 maand down

Vragen over de distributie en het project
aartje
Junior
Junior

Ubuntu forum 1 maand down

Berichtdoor aartje » Do 09 Aug 2018, 10:10

Heeft iemand een idee hoe lang het nog duurt voor het Ubuntu-forum
weer opkomt ? Ik neem aan dat het allemaal vrijwilligerswerk is, maar
een maand voor een gehackt systeem weer opkomt lijkt me wel wat veel.
Als je een goede backup hebt moet het toch in een paar uur geklaard zijn.
dirkjanl
Held
Held

Re: Ubuntu forum 1 maand down

Berichtdoor dirkjanl » Do 09 Aug 2018, 11:42

Linux Mint 18.3 Cinnamon-64, LM 19 Mate & APLinux
Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
Leon

Berichtdoor Leon » Do 09 Aug 2018, 18:22

Tis ondertussen meer dan een maand
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Do 09 Aug 2018, 18:31

Probeer contact met ze op te nemen via hun Facebook pagina als je wil weten hoe het ervoor staat, of je een duidelijk antwoord gaat krijgen betwijfel ik: https://www.facebook.com/ubuntunederlands/

Verder loopt er al een topic over Ubuntu NL en hun problematiek waarvan dirkjan al een link heeft gepost in zijn bericht. Eerst kijken eer je een topic opend of er niet al een onderwerp over loopt. ;)
Leon

Berichtdoor Leon » Do 09 Aug 2018, 19:01

Laatste bericht is van 9 juli
Door een vervelende omstandigheid is de website, de wiki en het forum van Ubuntu-nl offline.
Deze worden gehost door de HCC en deze moet nu het hele netwerk van de grond af aan opnieuw opbouwen, en daar een hoop tijd inzitten.
De bedoeling is, dat we in de loop van deze week weer bereikbaar zijn voor U.
In tussentijd is het ook mogelijk, om hier Uw (dringende) vraag te stellen, hopelijk zitten hier ook veel mensen met kennis en ervaring..................
aartje
Junior
Junior

Berichtdoor aartje » Do 09 Aug 2018, 19:53

Probeer contact met ze op te nemen via hun Facebook pagina als je wil weten hoe het ervoor staat, of je een duidelijk antwoord gaat krijgen betwijfel ik: https://www.facebook.com/ubuntunederlands/

Verder loopt er al een topic over Ubuntu NL en hun problematiek waarvan dirkjan al een link heeft gepost in zijn bericht. Eerst kijken eer je een topic opend of er niet al een onderwerp over loopt. ;)
Sorry, maar ik ben een principieel tegenstander van Fakebook en ben ook niet van plan om me daar ooit aan te melden.
aartje
Junior
Junior

Berichtdoor aartje » Do 09 Aug 2018, 19:57

Sorry, maar ik ben een principieel tegenstander van Fakebook en ben ook niet van plan om me daar ooit aan te melden.
Ik heb een jaar of 20 computernetwerken (professioneel) beheerd van velerlei soort (voornamelijk Unix-achtig) en het belangrijkste
van het beheren is het maken van goede backups, zoadat je niet alles van de grond af aan hoeft op te bouwen.
Maik
Held
Held

Berichtdoor Maik » Do 09 Aug 2018, 21:17

Dat kan en klopt maar het is niet ons probleem, het probleem ligt bij het forum- en webteam van Ubuntu NL, Mint NL staat er geheel los van. Zie mijn bericht in het oorspronkelijke topic waar we het over Ubuntu NL hebben. Mijn boodschap hierboven was eigenlijk om daar de discussie voort te zetten in plaats van weer en topic over hetzelfde onderwerp te gebruiken hiervoor. Dus ga gewoon hier verder: viewtopic.php?f=41&t=3809

Link naar mijn reactie en gedachtengang over het gebeuren momenteel:
viewtopic.php?f=41&p=21016#p21008

Terug naar “Niet technische vragen”