onterechte IP-blokkades

Vragen over de distributie en het project
fthiel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 116
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

onterechte IP-blokkades

Berichtdoor fthiel » Zo 14 Mei 2023, 14:46

Ik heb op 8 mei jl. een bericht gestuurd naar de beheerder van dit forum via de contact-optie, maar heb nog steeds geen antwoord ontvangen. Vandaar dat ik het nu maar even op deze manier probeer.

Het gaat hierom. Ik kan plotseling geen berichten meer plaatsen omdat mijn IP is geblokkeerd. Spamhaus zou dit aangeven. Het is me gelukt om dit bericht wel te plaatsen omdat ik nu ben ingelogd via de TOR browser. Hieronder het verzoek om hulp dat ik vorige week heb verstuurd.
Ik hoop nu echt een reactie te mogen ontvangen, want dit is behoorlijk lastig.

(Het IP adres heb ik even vervangen voor x'jes)

mvrgr

fthiel

8-5-2023 email verstuurd aan beheerder forum :

Hallo,

Ik krijg sinds kort de volgende melding wanneer ik een bericht wil plaatsen : 'Je IP xxx.xx.xxx.xxx is geblokkeerd omdat het op een zwarte lijst staat. Voor meer informatie bekijk http://www.spamhaus.org/query/bl?ip=xxx.xx.xxx.xxx.'
Ik snap hier niets van want ik maak gebruik van een zeer betrouwbare en bekende VPN-provider die absoluut geen spam oid zal versturen en ik heb nooit eerder deze melding gekregen. Ik heb meerdere VPN-servers uitgeprobeerd maar steeds verschijnt verschijnt die melding weer.
Wanneer ik naar spamhaus ga, krijg ik de melding dat er met het betreffende IP-adres helemaal niets mis is : 'xxx.xx.xxx.xxx has no issues'. Bij andere zogenaamde spam IP-adressen van mijn zijde geeft spamhaus ook steeds aan dat er niets met deze IP-adressen aan de hand is!

Ik heb ook al contact opgenomen met mijn VPN-provider, maar die geeft aan niets te kunnen doen en dat ik maar een andere server moet proberen. Dat doe ik dus maar dat levert ook hetzelfde resultaat op.

Aangezien ik hulp nodig heb van het forum, wend ik mij tot u. Wat is hier aan de hand? Kunt u mij svp helpen zodat ik weer berichten kan plaatsen?

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 800
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: onterechte IP-blokkades

Berichtdoor DeBaas » Zo 14 Mei 2023, 15:23

Dit probleem was 1 tot 10 mei aanwezig.
Zou opgelost moeten zijn.
viewtopic.php?f=41&t=9906#p40168
fthiel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 116
Lid geworden op: Vr 06 Jul 2018, 14:39

Re: onterechte IP-blokkades

Berichtdoor fthiel » Zo 14 Mei 2023, 15:48

Ok prima! Snapte er al niets meer van.

Terug naar “Niet technische vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten