Facebook Spanje?

Vragen over de distributie en het project
1eduard

Facebook Spanje?

Berichtdoor 1eduard » Za 01 Apr 2023, 14:10

Hoewel ik weet dat dit niet de juiste plek is om deze vraag te stellen doe ik dit toch omdat ik er zelf (ondanks vele pogingen!) niet uitkom!

Het gaat om het volgende: ik wil in de toekomst naar Spanje emigreren en wil nu vast wat vragen via Facebook Spanje stellen.
Ondanks dat ik een VPN verbinding heb geinstalleerd, word ik steeds weer doorgelinkt naar mijn Nederlandse Facebook pagina; ook als ik de Spaanse URL in het adresbalk van mijn browser plak.

Hoe kom ik toch in Facebook España?
(moet ik bijv. een nieuwe account openen?)
Gebruikersavatar
dirkjanl
Guru
Guru
Berichten: 895
Lid geworden op: Do 21 Mar 2013, 13:40
Locatie: Borger
Contact:

Re: Facebook Spanje?

Berichtdoor dirkjanl » Za 01 Apr 2023, 22:14

Misschien heeft het te maken met je IP adres, die wordt herkent als zijnde in Nederland. Zo wordt die van mij in NL geplaatst en wel in het dorp Zwijndrecht alhoewel ik in Drenthe woon ;-) Maar dat heeft weer te maken met hoe je internetprovider met het uitdelen van de ip adressen omgaat. (dacht ik)
Linux Mint 21.2 Cinnamon op productie PC's. Op testbak LM 21.3 Cin. APLinux op MuziekPC Gouden tips: viewtopic.php?f=1&t=3264
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1577
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Facebook Spanje?

Berichtdoor stegiman » Za 01 Apr 2023, 22:18

Zoiets kan ik niet testen maar mogelijk moet je doen zoals op deze pagina (klik) staat vermeld.
1eduard

Re: Facebook Spanje?

Berichtdoor 1eduard » Di 04 Apr 2023, 14:49

Misschien heeft het te maken met je IP adres, die wordt herkent als zijnde in Nederland. Zo wordt die van mij in NL geplaatst en wel in het dorp Zwijndrecht alhoewel ik in Drenthe woon ;-) Maar dat heeft weer te maken met hoe je internetprovider met het uitdelen van de ip adressen omgaat. (dacht ik)
Sorry voor mijn late reactie, maar ik lees je reactie nu pas! Maar dit is wel het juiste antwoord. Om mijn IP adres niet te herkennen heb ik een VPN (Mullvad) aangeschaft. Maar het probleem blijft zich voordoen. Daarom denk ik dat mijn VPN niet goed staat ingesteld! (maar hoe dan?).
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1577
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Facebook Spanje?

Berichtdoor stegiman » Di 04 Apr 2023, 16:24

Op basis van IP adres zou je in Spanje zitten tenzij je via een Nederlandse router via vpn zijt verbonden.
Waarom VPN als je toch in Spanje woont?
Publieke Ip adres (klik)
1eduard

Re: Facebook Spanje?

Berichtdoor 1eduard » Di 04 Apr 2023, 19:13

Ik woon niet in Spanje (in de toekomst hopenlijk wel!), maar in Nederland.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1577
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Facebook Spanje?

Berichtdoor stegiman » Di 04 Apr 2023, 22:47

Dan is het logisch dat je Nederlands krijgt als regio.
Wil je VPN dan moet je een IP adres van iemand uit Spanje hebben.

Maar je mag niet vergeten dat je eerst cookies en ander gegevens moet wissen want dat staat nog altijd op uw computer.
Gebruikersavatar
DeBaas
Moderator
Moderator
Berichten: 800
Lid geworden op: Di 21 Sep 2010, 23:00
Locatie: Den Haag

Re: Facebook Spanje?

Berichtdoor DeBaas » Wo 05 Apr 2023, 00:00

Workaround voor Firefox om in het Spaans te beginnen:
Type in de adresbalk about:config (enter)
Aanvaard de risico's
Type in de zoekbalk language (enter)
In de regel met intl.accept_languages verander "nl, en-US, en" naar "es, nl, en-US, en" (enter)
Probeer nu facebook.com

Persoonlijk verander ik altijd "nl, en-US, en" altijd naar "nl-NL, nl, en-US, en", spreken een aantal, o.a. Microsoft, webpagina's opeens weer NL tegen mij i.p.v. Engels.

Terug naar “Niet technische vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten