HDD

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
JosVa
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: HDD

Berichtdoor JosVa » Do 18 Mar 2021, 11:43

Tja, voor iedereen werken die OS'en verschillend. Ligt aan de hardware in je computer, hoe die de software ondersteunt en wat je ermee doet. Maar wat als ik je nou vertel dat de KsysGuard die ik in het opstartmenu op 1 seconden gezet heb niet opstart terwijl die dat eerder wel deed? En Mint sinds gisteren maar besloten heeft dat ie bij het opstarten de numlock die door het BIOS wordt aangezet maar uit moet zetten? Ik merk te vaak dat er onder water iemand in mijn pc aan het rommelen is en ik daardoor het vertrouwen in Mint steeds meer kwijt raak. En dat had ik nog niet bij vooral de oudere versies.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Do 18 Mar 2021, 13:26

Het is redelijker om de schuld bij die 'iemand onder water' te zoeken.

Linux Mint werkt zoals je het instelt. Het wordt gecontroleerd door duizenden gebruikers. Verbeteringen worden regelmatig aangeboden en op onveiligheid wordt snel gereageerd.

Vergeet ook niet dat programma's van andere aanbieders veel oxidatie in de machinerie kan veroorzaken. En je weet dat oxidatie nooit onzichtbaar kan worden verwijderd.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
JosVa
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor JosVa » Do 18 Mar 2021, 17:13

Wel Joan, dus dan maar na de installatie DVD niks meer toevoegen op mijn PC en hoe zit dat dan met die automatische updates?
Ik ben (zoals gebruikelijk weer) niet de enige met een probleem ->
https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=116017
En zou je mij middels een 2897-ste reply kunnen vertellen hoe ik dat numlock lampje weer aangezet krijg tijdens het opstarten van Mint v20.1? Want ik ben nu al een tijdje nergens in de buurt geweest van zaken installeren of instellen. Sorry, wel met uitvoeren van alle door Mint aangeboden updates.
JosVa
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor JosVa » Do 18 Mar 2021, 17:48

Och Joan, laat maar. Ik heb op een andere engelstalige site gevonden dat je die numlock ook zelf aan en uit kunt klikken in het aanmeldvenster (inlogscreen). Waarom die daar nu op uit stond? Geen idee want tot gisteren werkte die gewoon want ik gebruik graag dat numerieke toetsenbord.
Moet wel zeggen dat ik begrijp dat Mint dat niet nodig vindt. Want, tja, waarvoor heb je eigenlijk die tien cijfers dan ook nog eens boven je qwerty toetsen in het toetsenbord staan?
Het BIOS zet de numlock aan want dat heb ik daar gecontroleerd en bevestigd. Mint zet die tijdens het inloggen uit. Pas nadat ik mijn wachtwoord heb gegeven gaat ie weer aan. Is toch ideaal geregeld? Ben ik uiteindelijk toch nog de baas over mijn PC als ik erin ga werken.
Joan
LMNLVip
LMNLVip

Berichtdoor Joan » Do 18 Mar 2021, 18:47

Er zitten veel programma's in de standaard Linux Mint en hebben evenzoveel handleidingen.
Als ik denk wat de oorzaak kan zijn dat het numerieke toetsen bord word uitgeschakeld na de grub, kom ik op het idee van persoonlijke instellingen en het feit dat niet iedereen een apart numeriek heeft. Daarbij heb ik geconcludeerd dat mijn numerieke toetsenborg met de standaard installatie gewoon aan gaat tijdens de start van mijn sessie omdat bij installatie dat zo is gedetecteerd..

Het zit dus echt in de persoonlijke instellingen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
JosVa
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Berichtdoor JosVa » Vr 19 Mar 2021, 12:25

Joan, je hebt weer gelijk.
Als het bij jou wel goed werkt waarom zou je dan denken dat het dat bij anderen ook niet gewoon werkt zoals het bij jou doet.
En bedankt voor je tip over de handleidingen die ik op andere forums wel kan vinden cq. om vragen. Gelukkig kan ik daarvoor niet alleen op engelstalige maar ook op duitstalige voor terecht. Op jouw advies heb ik dan ook de linuxmint.nl bladwijzer in Firefox verwijderd want daar heb ik na vandaag immers niets meer te vinden.

Terug naar “Het Mint café”