Wamukota

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Wamukota

Berichtdoor mutse » Do 03 Mar 2022, 11:23

Dag Forumleden,

hopelijk zijn er hier nog leden die Wamukota kennen.

Ik heb nauw contact met Wamukota (Alain Baudrez) en heb echt slecht nieuws te melden.

Alain kan, momenteel lichamelijk, niks meer (praten gaat wonderwel nog goed) -- wordt door zijn vrouw altijd geholpen.
Daarnet had ik een telefonisch contact en naarmate het gesprek vorderde werd hij emotioneler en vooral wanneer hij het over zijn vrouw had.
Alain is ook bezig met zijn laatste wilsbeschikking te regelen en ook met de paperassen voor een eventuele euthanasie.
Het werd zo emotioneel dat hij begon te wenen en hij zei: "ik ben echt machteloos".
Voor mij werd het ook te moeilijk.

Hij heeft nog een klein beetje hoop, want morgen moet hij bij de neuroloog zijn en die moet hem, hopelijk, uitsluitsel geven wat er mis is met zijn lichaam ( is geopereerd - drie weken geleden - aan de rugwervels en sedertdien is hij alle kracht in spieren aan het verliezen) ...
Ik ken Wamukota al een hele tijd (samen zijn we het LinuxCafé (Brutux) begonnen in samenwerking met Avansa Brugge).
Het is ook door zijn toedoen dat ik met 'Linux' aan de slag ben gegaan.

Ter mededeling.
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Wamukota

Berichtdoor stegiman » Do 03 Mar 2022, 12:56

Als Alain Baudrez ken ik hem wel maar niet onder zijn echte naam.
Wat je nu verteld had ik nooit geweten.
Ik hoop dat neuroloog iets kan doen voor hem.
Nu heb ik nog meer respect voor hem want hij heeft veel mensen kunnen helpen.
Swake
Senior
Senior
Berichten: 266
Lid geworden op: Di 25 Jul 2017, 10:57
Contact:

Re: Wamukota

Berichtdoor Swake » Do 03 Mar 2022, 13:34

Het werd zo emotioneel dat hij begon te wenen en hij zei: "ik ben echt machteloos".
Als Alain zoiets zegt , dan weet hij waar hij over bezig is .
Een zeer moedig man die ook aan een vorm van autisme lijd , maar ook al vele jaren nierpatient is .
Alain had ook een blog voor linux geintresseerden . Het is dankzij Alain zijn blog dat ik veel bijgeleerd heb over Linux . Zijn teksten met uitleg waren eenvoudig zodat ze ook zeer goed begrijpbaar waren voor leken .
Ik hoop dat Alain goed nieuws krijgt bij de neuroloog , ik denk eerder bij de neurochirurg dat hij geholpen kan worden . Nek en rugwervels zijn zowat het centrale zenuwstelsel van gans je lichaam . Zolang er hoop is mag je nooit de moed opgeven en zo ken ik Alain .
PC1 :Dualboot Ubuntu 20.04 /Debian 12 Cinnamon
PC2: Multiboot :Windows 10 Ubuntu 22.04/ Linux Mint 21 Xfce/ LMDE6 /Manjaro 23 Mate
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Wamukota

Berichtdoor mutse » Do 03 Mar 2022, 14:30

@ stegiman,

zijn 'nickname' was <Wamukota> -- zijn echte naam: => Alain Baudrez.
Was hier lid van het forum sedert oktober 2009 en was medestichter oprichter van het PCLinuxOS.nl forum (dat forum bestaat niet meer = gestopt -- bestaat nog als sub forum van pclinuxos.com).
Laatst gewijzigd door mutse op Do 03 Mar 2022, 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Wamukota

Berichtdoor mutse » Do 03 Mar 2022, 14:38

@ Swake,
Als Alain zoiets zegt , dan weet hij waar hij over bezig is .
Een zeer moedig man die ook aan een vorm van autisme lijd , maar ook al vele jaren nierpatient is .
Alain had ook een blog voor linux geintresseerden . Het is dankzij Alain zijn blog dat ik veel bijgeleerd heb over Linux . Zijn teksten met uitleg waren eenvoudig zodat ze ook zeer goed begrijpbaar waren voor leken .
Ik hoop dat Alain goed nieuws krijgt bij de neuroloog , ik denk eerder bij de neurochirurg dat hij geholpen kan worden . Nek en rugwervels zijn zowat het centrale zenuwstelsel van gans je lichaam . Zolang er hoop is mag je nooit de moed opgeven en zo ken ik Alain .
Alain is niet alleen nierpatiënt, maar heeft ook huidkanker én andere onderliggende problemen met zijn lichaam.
Ik hoop ook dat het nog "ten goede" keert ... ik ken Alain ... positief ingesteld maar met een lichte twijfeling ...
Autisme is geen straf (... deze mensen zijn echt heel goed in wat ze echt door en door kennen -- ik kan er van mee spreken want, ik heb twee kinderen met een autismespectrum) maar je moet er kunnen /leren mee omgaan én dat heb ik moeten leren -- ook toen ik er als lesgever mee moest omgaan.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Wamukota

Berichtdoor Joan » Vr 04 Mar 2022, 03:32

Hij is bij mij uit de administratie van het oude Linux Mint forum bekend.

Houw ons op de hoogte en wens hem veel sterkte.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Wamukota

Berichtdoor mutse » Vr 04 Mar 2022, 16:14

Beste forumleden,

Toestand van Alain - update vandaag, vrijdag 4 maart 2022.

Ik kreeg net een telefoontje van Alain met het nieuws dat hij ALS (Amyotrofische laterale sclerose) heeft.
Dat kwam hard aan en ik was meteen van slag -- ik weet iets van ALS en heb er deze voormiddag nog over gelezen.
Vanmorgen heb ik het er met mijn oudste zoon over gehad die in het AZ Sint-Lucas in Assebroek werkt. Het eerste wat hij zei was: "is het ALS"?
... Blijkt nu dat mijn zoon gelijk had.

Alain zei ook: "Ik weet nu waar ik aan toe ben" ... "Uiteindelijk wordt het euthanasie, het zal uiteindelijk een zachte landing worden".
Vermeldde ook dat je gerust mag mailen/bellen als er een probleem is met Linux, hij zal helpen zolang hij kan.
Je kunt Alain bereiken op:
- Zijn email adres: a.baudrez@gmail.com

Ter kennisgeving.
Groeten,
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gebruikersavatar
Pjotr
Held
Held
Berichten: 511
Lid geworden op: Zo 03 Jan 2016, 15:44

Re: Wamukota

Berichtdoor Pjotr » Za 05 Mar 2022, 22:25

Wat een vreselijk nieuws. Sterkte, Alain.
Tip: doe deze 10 dingen direct na installatie van Linux Mint 21.3 Virginia
Houd je Linux Mint gezond: vermijd deze 10 fatale vergissingen
Twitter: Linuxtip
Alles is te kraken en niets is geheel veilig. Zorg dus voor zoveel mogelijk niets.
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: Wamukota

Berichtdoor mutse » Za 30 Apr 2022, 20:17

Beste forumleden,

ik meld en bevestig hierbij dat Alain, alias Wamukota, op woensdag 20 april 2022 overleden is.
In alle sereniteit en eenvoud heeft Alain afscheid genomen van het leven in familiale kring.

Ik mis mijn Linuxmoaat.

Afbeelding

Afbeelding

Ter kennisgeving.
Groet,
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Wamukota

Berichtdoor stegiman » Za 30 Apr 2022, 22:14

Mijn innige deelneming aan de familie en vrienden.

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten