nieuwe installatie uitgevoerd op een Refurbished HP Pro 3500,

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

nieuwe installatie uitgevoerd op een Refurbished HP Pro 3500,

Berichtdoor mutse » Za 18 Mar 2023, 13:30

@ Linux Mint gebruikers,

Een nieuwe installatie uitgevoerd op een Refurbished HP Pro 3500, i5 processor, 16 GB Ramgeheugen,Twr, met 500 GB SSD en 4TB HDD en Intel 520 Graphics card.
Het was even zoeken om in het Bios te komen en om de opstartvolgorde aan te passen (is bij ieder computer even anders).
De installatie van Linux Mint 21 ( op de 500 GB SSD schijf) gebeurde in UEFI-Mode en verliep probleemloos.
( Ik stel daarbij aangenaam vast dat die installatie van LM 21 heel soepel verloopt én dat het toevoegen van een All-in-one HP Envy een fluitje van een cent is. -- Je zal dan in Afdrukbeheer twee All-in-one's zien staan --- met de ene kan je printen en met de andere kan je scannen.)
Na het bijwerken van het besturingssysteem nog enkele programma's geïnstalleerd, de hack voor Pysolfc toegepast (want Pysolfc werkt niet in LM21 en LM 21.1!) én ook de aanpassing voor de eid-viewer uitgevoerd.
Dit toestel is een vervanger voor de zoon zijn oude HP Twr en daarvan had ik, op voorhand, een kopie van alle belangrijke data op een externe HDD gezet, ook alle favorieten van Firefox nam ik daarop mee. De favorieten konden in de nieuwe FF heel makkelijk geïmporteerd worden.
Nu kan de zoon weer voor jaren, met gerust gemoed, met een snel toestel, vol vooruit.
Wilde dit met jullie delen.

Groet,
mutse.

P.S. Mijn werkmachines draaien steeds PCLinuxOS64-Mate- en de testmachine (waarbij ik telkens de HDD wissel ) die gebruik ik voor Linux Mint of Ubuntu (zelden, want op de Ubuntu 20.04 LTS werkt de eID niet in FF== omdat FF een snap is en geen .deb).
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
Gebruikersavatar
mutse
Held
Held
Berichten: 525
Lid geworden op: Wo 31 Mei 2017, 12:47
Locatie: Regio Roeselare - België

Re: nieuwe installatie uitgevoerd op een Refurbished HP Pro 3500,

Berichtdoor mutse » Ma 20 Mar 2023, 09:57

@ Linux-gebruikers,

Ik blijf installeren ...Voor de andere zoon een refurbished HP ProDesk 400 G4 Mini i5 8e Gen, 16 GB Ramgeheugen, Intel 630 (Iris) Grafische chip en 480 GB SSD aangeschaft.
Daarop LM geïnstalleerd en bijgewerkt. Dit toestel is ter vervanging van zijn 'bakbeest' en meet 180 x 180 x40 mm. Dit is een 'vliegmachien', even knipperen met de ogen volstaat om geheel opgestart te zijn.
Weerom het milieu gespaard tegen onnodige verspilling van grondstoffen en daarbij de nodige Euro's bespaard/op zak gehouden.
Ter kennisgeving.
Groet,
mutse.
Linux 'Rolling Release' Maté 64-bit
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1587
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: nieuwe installatie uitgevoerd op een Refurbished HP Pro 3500,

Berichtdoor stegiman » Ma 20 Mar 2023, 11:17

Bovendien erg zuinig.

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten