Mails forum

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Mails forum

Berichtdoor Nightwing » Wo 02 Aug 2023, 21:50

Vanaf welke mailadressen worden reacties eigenlijk verzonden?
Ik heb nu twee mailadressen waar mails van dit forum vanaf worden verstuurd:
"info@linuxmintnl.nl" en "LinuxMint-groep-NL@hotmail.com". Ik heb beide mailadressen moeten white-listen, omdat ze beiden automatisch in de spam mail werden geplaatst. Daarnaast gebruik ik berichtregels om berichten gemakkelijk in een categorie te plaatsen.

Ik gebruik de web-versie van Outlook om mijn secundaire mails te ontvangen.

Bedankt weer voor de reacties en hulp,
Rob.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Welke video editor?

Berichtdoor stegiman » Wo 02 Aug 2023, 23:00

LinuxMint-groep-NL@hotmail.com wordt ervoor gebruikt doch info@linuxmintnl.nl kan voor een ander reden ook nodig zijn.
stegiman
Moderator
Moderator
Berichten: 1612
Lid geworden op: Zo 17 Nov 2019, 15:12

Re: Welke video editor?

Berichtdoor stegiman » Do 03 Aug 2023, 11:02

Update: info@linuxmintnl.nl wordt binnenkort verwijdert.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 272
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Welke video editor?

Berichtdoor Arie » Do 03 Aug 2023, 11:32

Wordt er dan bij Linprofs de mail gehost of gaan jullie hotmail gebruiken?
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Re: Welke video editor?

Berichtdoor Nightwing » Do 03 Aug 2023, 17:34

Ook deze reactie stond in mijn spammail, ondanks dat het hotmail adres op mijn goedgekeurde lijst staat.
Kennelijk is er iets niet goed in de codering van het LinuxMintgroep mailadres, anders komt hij niet in de spam box.

Ik heb het hotmail adres nu ook aan mijn contactpersonen toegevoegd, om te kijken of dat verschil uitmaakt.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 272
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Welke video editor?

Berichtdoor Arie » Do 03 Aug 2023, 20:31

Ik snap toch al niet waarom Linux Mint nl gebruik is gaan maken van hotmail
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Re: Welke video editor?

Berichtdoor Nightwing » Vr 04 Aug 2023, 09:43

Ik ook niet. Ik krijg de mails alleen binnen op mijn spam en daar staan soms 25 berichten in, alleen al op een ochtend.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Mails forum

Berichtdoor Joan » Vr 04 Aug 2023, 15:01

Er is een probleem met info@linuxmintnl.nl. Door volle mailboxen die automatisch berichten doorsturen naar info@linuxmintnl.nl wordt het mailverkeer overbelast. Een ander mailaccount was even de snelste oplossing.

Linprofs beheerd de systeemsoftware en de LMNL beheerders de inhoud van de site. De beheerders kunnen dus niet veel aan de instellingen veranderen.
Voor het forum is info@linuxmintnl.nl vervangen. De andere LMNL sites volgen ook. Momenteel wordt door Linprofs en onze beheerders onderzocht welke problemen er zijn en wat de beste oplossing is.

De definitieve oplossing zal zo spoedig mogelijk op alle LMNL site worden vermeld. Voor die tijd geldt het ander genoemde mail-account. Bedenk dat Linprofs ons zonder enige vergoeding ons de mogelijkheid geeft om in onze eigen taal onze hobby te kunnen veraangenamen.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 272
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Mails forum

Berichtdoor Arie » Vr 04 Aug 2023, 15:37

Een ander mailaccount was even de snelste oplossing.
En dan maar kiezen voor een privacy onvriendelijke provider terwijl er zat fatsoenlijke providers zijn :( :(
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Re: Mails forum

Berichtdoor Nightwing » Vr 04 Aug 2023, 16:21

Het Hotmail adres is in ieder geval geen goede oplossing. Ook mijn laatste twee berichten van het forum zijn in de spambox van mijn eigen Hotmail terecht gekomen. Steeds keur ik het adres goed als zijnde veilige afzender, het staat in mijn lijst van goedgekeurde afzenders én in mijn contactenlijst.
Ik waardeer het zeer dat Linprofs geen vergoeding hiervoor vraagt, maar ik hoop echt dat dit probleem spoedig wordt opgelost. Het opzetten en onderhouden van een forum is geen gemakkelijke taak, dat weet ik van andere fora.

Succes met de aanpassingen. Ik houd een scherp oog op mijn spambox.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1311
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Mails forum

Berichtdoor Joan » Zo 06 Aug 2023, 09:31

Een ander mailaccount was even de snelste oplossing.
En dan maar kiezen voor een privacy onvriendelijke provider terwijl er zat fatsoenlijke providers zijn :( :(
Ik gebruik al mijn hele computerleven een hotmail adres en heb daar niets onvriendelijks mee ondervonden. Mijn mening ligt daarmee genuanceerder.
De meeste spam die ik zie zijn van @gmail, dus dat was voor mij geen optie. @gmx.com kom ik ook regelmatig tegen bij de ongewenste mails. Ik ben geen e-mail kenner en heb geen ervaring met veel
andere providers.

Er wordt gezamenlijk onderzoek gedaan naar de oorzaak en een oplossing gezocht.
Ik houd het hier even bij en zal relevante informatie zo spoedig mogelijk melden.
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Nightwing
Senior
Senior
Berichten: 186
Lid geworden op: Wo 06 Mei 2020, 08:26

Re: Mails forum

Berichtdoor Nightwing » Di 14 Nov 2023, 21:34

Ik zit dit onderwerp even terug te lezen en ineens kreeg ik een ingeving :idee: .

Microsoft is momenteel druk bezig om van alle oude mail benamingen af te komen (hotmail.nl, hotmail.com, live.com etc.). Toen ik onlangs een nieuw mailadres voor mijn vrouw wilde maken, kon ik alleen een outlook.com adres aanmaken.
Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? Hotmail adressen werden/worden vaak gebruikt voor spam en misschien dat je mails daardoor in de spammail verdwijnen.
Linux Mint versie 21.3 Cinnamon, 64 bit.

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten