Hoe en waar meld je bugs bij Linux Mint?
Ik heb nu een audio bug gevonden die relatief desastreus is en een nieuwe installatie vraagt, timeshift was geen redding meer. Het domweg neerschrijven op een forum lijkt mij een onverstandige keuze (mogelijke veiligheid aspecten). Dus ik vraag mij nu af hoe ik leer de juiste informatie door te geven en naar wie.
Vriendelijke groet,
Basic
Edit 18:49 : Ik zie nu een stukje bij https://linprofs.com/nl/verantwoorde-openbaarmaking zo kan dat dus ook prima voor Mint werken.
Edit 19:41 : YT vertaald automatisch naar Arabisch zie ik nu, heb ik ook nog nooit eerder gehad. Eenmaal aangepast vraagt Firefox op elke pagina voor taal aanpassing
https://ibb.co/10qx8qs
MoreFine M6 - Mint 22 Xcfe + (L)AMPp & phpBB
Asus K73E - Debian 12 CLI
Rpi 3B - Alpine Linux
Rpi ZW - Kali CLI
MacBook Pro a1398 - Destination Unknown
Blade server -
Dagelijkse puinhoop en leren
Rpi 3B - Alpine Linux
Rpi ZW - Kali CLI
Blade server -
Re: Hoe en waar meld je bugs bij Linux Mint?
Rpi 3B - Alpine Linux
Rpi ZW - Kali CLI
Blade server -
Rpi 3B - Alpine Linux
Rpi ZW - Kali CLI
Blade server -
- MenthaSuaveolens
- Held
Bugs bij Linux Mint kan je melden op de github-pagina van het overeenkomstige project, tenzij het een upstream-probleem betreft, dan moet je daar gaan zoeken. Een probleemmelding zal enkel serieus behandeld worden als ze goed gedocumenteerd wordt en gemakkelijk uit te lokken valt. Zelfs dan blijft de bug meestal onbehandeld. Als er testen voor een nieuwe release starten (2 maal per jaar), dan meld ij die bug eveneens als een probleem bij het testen van de release. De ontwikkelaars reageren dan meestal snel op die melding en vragen soms om een patch uit te testen. In die zin help je dan mee om de release beter te maken. Meld ook steeds het probleem op het Engelstalige forum van LM.
Mijn schrijfkunsten zijn zwaar ondermaats om iets goed uit te leggen of te vragen, maar ik probeer nu in mijn eigen kladforum daar aan te wennen (en bij de buurman forum probeer ik dat uit). Ik merk ook dat iets meer rust nemen en beter lezen van groot belang is om fouten te voorkomen. Tevens is het verstandiger om iets eerst in concept te houden voordat ik Überhaupt iets plaats, het blijkt dat ik veelal het probleem of onderwerp vlak na mijn eerste berichten al heb opgelost (veelal omdat ik ook met drie dingen tegelijk bezig ben). Het is dus van belang om een duidelijke structuur aan te houden voor overzicht en ook meer rust te nemen voor hetgeen wat ik wil doen.Een probleemmelding zal enkel serieus behandeld worden als ze goed gedocumenteerd wordt en gemakkelijk uit te lokken valt. Zelfs dan blijft de bug meestal onbehandeld.
Ik zal nog op internet zoeken op een later moment, of er een aantal voorbeelden of websites zijn die hier breder op ingaan; Hoe meldingen of problemen goed documenteren.
Rpi 3B - Alpine Linux
Rpi ZW - Kali CLI
Blade server -
Rpi 3B - Alpine Linux
Rpi ZW - Kali CLI
Blade server -