Registratie instellingen

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Gebruikersavatar
Ger
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 07 Feb 2014, 10:23
Contact:

Registratie instellingen

Berichtdoor Ger » Vr 07 Feb 2014, 13:06

Het viel me bij de registratie op dat ik daar een GD Captcha moest invullen. Die dingen zijn bedoeld om spambots tegen te houden, maar tegenwoordig kunnen spambots die captcha's gemakkelijker lezen dan mensen dat kunnen. Ik moest er zelf ook even goed mijn best voor doen. ;)
Omdat de admin waarschijnlijk wel gemerkt heeft dat er alsnog een hoop bots door de registratie heen komen, moest mijn account eerst goedgekeurd worden. Ik kan me indenken dat de admin dagelijks een aardig portie registraties te verwerken heeft met maar een enkel echt persoon ertussen. Voor hem/haar niet prettig, voor mij ook niet aangezien ik moest wachten voordat ik hier kon posten.

Nu ben ik goed bekend met phpBB en heb ik een tijd terug een handleiding geschreven voor dit probleem: Spam voorkomen in phpBB. Zeker met de Vraag- en antwoord CAPTCHA is het een kwestie van goed instellen en achterover leunen. Eventueel kun je ook voor de sortables captcha gaan, geïnstalleerd in een handomdraai en zo goed als zeker spam-vrij (mits goed ingesteld).

Mochten jullie hulp nodig hebben, dan wil ik best even een handje toesteken.
Gebruikersavatar
Maik
Senior
Senior
Berichten: 251
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 09:51

Re: Registratie instellingen

Berichtdoor Maik » Vr 07 Feb 2014, 21:16

Het valt wel mee betreffende de registratie, zodanig dat ik het momenteel zelfs alleen af kan (Bas is even afwezig namelijk).

Bedankt in ieder geval voor de link, we zullen dat eens door lezen. ;)
Nederlandstalige Info over Linux Mint: Linux Mint NL Wiki
Wil je een afbeelding plaatsen? Kijk dan hier: Afbeeldingen plaatsen

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten