NetworkManager Applet e.a.

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Hammer1963
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 06 Jan 2010, 22:40

NetworkManager Applet e.a.

Berichtdoor Hammer1963 » Wo 06 Jan 2010, 23:11

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort Linux Mint 8 gebruiker. Ik heb het naast Windows XP op mijn Asus X73S laptop gezet en loop tegen het volgende aan.

Bij het opstarten vraagt de NetworkManager Applet telkens om het wachtwoord van mijn draadloze verbinding en wil het juist graag automatische hebben. Wat doe ik daaraan?
Sinds ik er een dual systeem van heb gemaakt, loopt de laptop juist onder Linux Mint 8 regelmatig vast? Ontkom ik er nog aan om herinstallatie te doen of is er nog iets anders te proberen?
Wanneer ik nu onder Windows werk zijn de twee menubalken onder de adresbalk vaak zwart en is de tekst niet te lezen. Het gebeurt trouwens afwisselend: de ene keer wel en de andere niet, maar meestal wel. Zijn jullie bekend met dit probleem en zo ja met een eventuele oplossing?
Alvast bedankt.

Groeten.
Hammer1963
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Wo 06 Jan 2010, 22:40

Re: NetworkManager Applet e.a.

Berichtdoor Hammer1963 » Wo 06 Jan 2010, 23:18

Ik dacht al, ik wou toch nog iets vragen? En ja hoor, na het versturen van mijn vorig bericht kwam het alsnog weer boven. In mijn laptop zit een Intel Core 2 Duo T6400. Als ik het goed op dit forum gelezen heb, zou ik dus zelfs de 64 bit versie kunnen draaien? Zouden jullie je meningen en/of adviezen hierover kunnen en willen geven? Alvast bedankt.

Groeten.
midas

Re: NetworkManager Applet e.a.

Berichtdoor midas » Zo 10 Jan 2010, 11:41

De 64 bits versie draait ook heel stabiel hoor...maar verwacht niet heel veel van de snelheidswinst óf je moet heel veel aan beeldbewerking of video-editing doen. Het probleem op dit ogenblik is wel het dual-booten met Windows. Dat komt omdat Ubuntu (en dus ook Mint) de nieuwste versie van Grub heeft geimplementeerd. Dat blijft aanmodderen met zowel Mint 8 als Karmic Koala. Waarschijnlijk wordt dat pas met de volgende versie beter... want dat is de LTS-versie (stabiele, 2 jaarlijkse versie).

Ja dus, je kunt de 64 bits versie draaien...

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten