Alternatieven voor Facebook Twitter en andere griezels

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
plugnplay
Nieuweling
Nieuweling

Alternatieven voor Facebook Twitter en andere griezels

Berichtdoor plugnplay » Di 14 Jul 2015, 10:49

Ik vraag me af als je overstapt op Linux waarom stap je dan niet meteen over op https://diasporafoundation.org/
https://pod.8n1.org/users/sign_up Lijkt een beter alternatief hoe wel ik er zelf geen ervaring mee heb maar goed als " iedereen "
automatisch naar Facebook blijft gaan word het nooit wat.
Ik zag bijv. een vraag op dit forum : video filmpje start niet op in Facebook. Logisch Mark Zuckerberg zag ik met je filmpje
weg rennen. Wat zou hij er mee gaan doen ? Ik gebruik zelf geen social media. Waarom zou ik aan de hele wereld vertellen wanneer ik wel en niet thuis ben ? Slechts een voorbeeldje. Beroepsmatig heb ik het ook niet nodig. Toch blijft het verlijdelijk
al die fake vriendjes ? Die je vertellen hoe lelijk of hoe mooi je bent ?
fgeurink
Junior
Junior

Re: Alternatieven voor Facebook Twitter en andere griezels

Berichtdoor fgeurink » Di 14 Jul 2015, 12:13

Nobel streven, FB en trawanten zijn inderdaad (uitgekookte) griezels.
Maar Diaspora stelt (nog) niks voor, ik heb het net geprobeerd. Geen foto albums om maar eens iets te noemen. Lijkt meer op Twitter.
Je moet met een volwaardig FB alternatief komen anders stappen mensen niet over. Linux was ook jaren lang geen volwaardig alternatief voor de gewone pc
gebruiker ondanks dat het technisch altijd al superieur was aan Windhoos. Pas sinds Ubuntu en vooral Mint er zijn kun je overstappen zonder er op achteruit te gaan
qua mogelijkheden. Ik draai 100% op Mint.

Meeste gebruikers zullen toch blijven hangen bij de griezels, inclusief Micro$oft. Ze weten niet beter.
Kun je ze ook niet kwalijk nemen. Bij kinderen word nu al op de basisschool Windhoos en Office 365 door hun strot geduwd.
Waarom geen Linux en Libre- of Open Office ?
Probeer maar eens een laptop te kopen zonder Windhoos erbij en 100 euro van de aankoop prijs eraf.
En dan vinden ze Bill Gates een weldoener die geld aan goede doelen geeft. Heeft hij eerst uit onze zakken gestolen door ons (deels gedwongen) bagger software te verkopen.
Pentium D 3,0 GHz - 4 Gb RAM - Mint 17.3 (Rosa) KDE 32bit

Afbeelding
nomko

Berichtdoor nomko » Di 14 Jul 2015, 12:28

En wat heeft dit te maken met het subforum groep Newbie vragen??? Had beter in het Mint cafe geplaatst kunnen worden...
Wilfried1954
Algemene moderator
Algemene moderator

Berichtdoor Wilfried1954 » Di 14 Jul 2015, 13:59

Nomko je hebt gelijk maar laat het modereren maar over aan de moderators anders hebben wij niets te doen ;-)
nomko

Berichtdoor nomko » Di 14 Jul 2015, 22:23

Nomko je hebt gelijk maar laat het modereren maar over aan de moderators anders hebben wij niets te doen ;-)
Ik wijs jullie er alleen op en ook de topic starter. Niet alleen een taak van mod's alleen ;)

Terug naar “Het Mint café”