Youtube zonder flash?

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Wamukota
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 0
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 12:52

Youtube zonder flash?

Berichtdoor Wamukota » Wo 13 Jan 2010, 21:33

Dit is eindelijk een dubbele post:

1.
Wil je youtube films kijken zonder browser of flash, probeer dan minitube.
Minitube speelt youtube video's achtereenvolgens af op basis van een zoekterm, met een enkele klik ga je naar de volgende video en minitube doet het ook fullscreen.

2.
Wil je ook af van flash in je websites?
Sinds youtube zo populair is geworden gebruikt praktisch elke site nu adobe's flash voor het weergeven van multimediacontent.
Daarbij rijzen zich een paar problemen:
1. Flash is proprietair
2. Flash verbruikt zeer veel cpu en geheugen wat problemen levert bij het surfen met oudere pc's.
3. Flash voor linux loopt altijd een paar versies achter en werkt slechter als op windows en mac.
...

De eerste reden is voor mij al genoeg, daarom wil ik iedereen met een google account vragen om mee te stemmen TEGEN flash op youtube en VOOR het gebruik van html5 en/of ondersteuning voor de opensource theora codec.

Ten eerste is youtube een van de grootste dus kunnen we beter ons pijlen daarop richten.
Ten tweede ziet Google geen probleem in het forceren van internet explorer gebruikers om over te stappen op een betere browser (natuurlijk liefst Chromium Lachebek ) omdat ze dat met Google Wave ook al doen.

IE is niet compatibel met html5 en ogg theora en de marktpositie van deze browser dwingt websitebouwers om ofwel twee sites te bouwen ofwel te blijven werken met verouderde en proprietaire technologieën.

Stemmen met je Google account kan hier:
http://productideas.appspot.com/#9/e=3d60a&t=html5

Alvast bedankt voor het helpen steunen van opensource projecten!
midas

Re: Youtube zonder flash?

Berichtdoor midas » Do 14 Jan 2010, 18:47

Met de add-on 'no-script' kun je per website toestemming geven voor draaien van flash- en java content. Is wel zwaar geschut maar ik draai er al heel lang met volle tevredenheid mee...
Winkey
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 28 Mei 2010, 22:09
Locatie: Ens, Nederland

Re: Youtube zonder flash?

Berichtdoor Winkey » Di 01 Jun 2010, 19:19

Met de add-on 'no-script' kun je per website toestemming geven voor draaien van flash- en java content. Is wel zwaar geschut maar ik draai er al heel lang met volle tevredenheid mee...
Sorry voor de bump, om flash te blokkeren kun je natuurlijk ook flashblock. Flash is echt een kreng op Windows en op Linux is dit nog veel erger. We zullen zien wat HTML5 brengt, het is trouwens nog steeds in draft fase. Maar de vorderingen zijn er wel, omdat vorige maand de VP8 codec is vrijgegeven. (http://www.webmproject.org/)

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten