Forum LinuxMint België

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Joan » Di 04 Jul 2017, 23:11

In het Het Mintcafé http://forum.linuxmintnl.nl/viewforum.php?f=41 heb je de gelegenheid om je eigen mening te verkondigen, aan de bar te hangen, te lallen of te chillen), maar ook een bar heeft portiers. :D ::)
Het grootste deel van het forum is om vragen over Linux Mint en aanverwanten te stellen en te beantwoorden. :vraagteken: :idee:
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Joan » Di 04 Jul 2017, 23:21

Leon, is dat niet het forum dat via de Linux Mint site kan worden bereikt? Support and promotion, Joining the Community https://www.linuxmint.com/getinvolved.php
Er is ook een Nederlandse talige versie https://forums.linuxmint.com/viewforum.php?f=67
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Leon

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Leon » Wo 05 Jul 2017, 05:08

Nee, dat is het nl gedeelte op het engelse forum.
mint be (nu mint nl) zit hier https://www.newmintforum.nl/MintWedge/M ... /index.php

Het bericht wat hier stond https://forums.linuxmint.com/viewtopic. ... 3#p1337203 (uit mijn vorige post) is zo te zien verplaatst naar het admin gedeelte
Gebruikersavatar
Joan
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Berichten: 1307
Lid geworden op: Do 16 Feb 2012, 00:49
Contact:

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Joan » Wo 05 Jul 2017, 06:16

Dummy, een regel uit een tekst trekken geeft óók geen goed beeld van het hele verhaal.
Als je geïnteresseerd bent naar de weinige regels die voor dit forum gelden, lees dan eens http://forum.linuxmintnl.nl/viewtopic.php?f=1&t=3264. Misschien moeten ze wat gemoderniseerd worden want ze zijn al oud. Heb je een voorstel?
Wil je een duidelijk antwoord? Stel dan een duidelijke vraag. , Kijk hoe dat moet bij Tips voor forumberichten.
Wil je een afbeelding plaatsen?. Kijk hoe dat kan bij Tip voor het plaatsen van afbeeldingen.
Leon

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Leon » Wo 05 Jul 2017, 12:42

Ik heb wel vast een idee :
Google is your friend
vervang google door DuckDuckGo, Ixquick of bv StartPage of gewoon : je favoriete zoekmachine.
nahjo
Junior
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2015, 12:45

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor nahjo » Vr 07 Jul 2017, 15:35

Mwah "Google is your best friend" is toch een gebruikelijke uitdrukking? Net zoals 'even googlen' dat snapt ook iedereen. Even DuckDuckGoen klint wat vreemd :)
LM18.3xfce
Leon

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Leon » Vr 07 Jul 2017, 17:05

Mwah "Google is your best friend" is toch een gebruikelijke uitdrukking?
Gelukkig niet in mijn "kringen", er zijn nl mensen die nog wel iets om privacy geven
nahjo
Junior
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2015, 12:45

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor nahjo » Vr 07 Jul 2017, 17:19

Leon hoe/waar kan ik zien dat google mijn privacy aantast? ;) En volgens mij gebruikt DDG ook iets van de google zoekmachine. ::)
Ik ken nog mensen die helemaal geen computer/internet hebben en potjandori die krijgen zaken sneller geregeld dan ik met mijn computers :)
LM18.3xfce
Leon

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Leon » Vr 07 Jul 2017, 17:37

DDG anonimiseerd de resultaten van google, daarbij gaf ik nog een paar zoekmachines aan.
En wat de privacy ivm google, lees hun privacy statements eens .....
nahjo
Junior
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2015, 12:45

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor nahjo » Vr 07 Jul 2017, 18:09

Dat google aangeeft zoekopdrachten te gebruiken voor persoonlijk gerichte advertenties geloof ik direct :) Dat is een verdien model op internet.
Bedrijven die beloven dat niet te doen kunnen dat in een oogwenk aanpassen want volgens mij deponeren ze die beloften niet bij de kamer van koophandel :uitroepteken: Maar eerlijk is eerlijk ik heb DDG als standaard zoekmachine want de presentatie van de zoek resultaten is voor mij goed genoeg.
LM18.3xfce
Leon

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor Leon » Vr 07 Jul 2017, 18:21

Dat google aangeeft zoekopdrachten te gebruiken voor persoonlijk gerichte advertenties geloof ik direct :) Dat is een verdien model op internet.
Niet alleen je zoek opdrachten, ook je emails (gmail) worden gescand voor gerichte advertenties
Bedrijven die beloven dat niet te doen kunnen dat in een oogwenk aanpassen want volgens mij deponeren ze die beloften niet bij de kamer van koophandel :uitroepteken: Maar eerlijk is eerlijk ik heb DDG als standaard zoekmachine want de presentatie van de zoek resultaten is voor mij goed genoeg.
Eerlijk gezegd heb ik ook nog steeds 1 email adres bij google vanwege mijn youtube filmpjes en mijn android foon. Al het andere zit bij betaalde email providers die wel je privacy respecteren, al ben je daar ook nog steeds mee afhankelijk van wat je ontvanger gebruikt
nahjo
Junior
Junior
Berichten: 37
Lid geworden op: Vr 23 Okt 2015, 12:45

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor nahjo » Za 08 Jul 2017, 09:12

Voor het aanmelden op websites en forums etc. gebruik ik een google adres maar voor het serieuzere werk het adres bij mijn provider ;)
Maar 'google' is zo verbonden aan het zoeken op het internet, ook al was het niet de 1e zoekboer, dat de meesten nu wel begrijpen wat de bedoeling is met de kreet 'google is your best friend'.
LM18.3xfce
Gebruikersavatar
christiaan
Oprichter
Oprichter
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 23 Feb 2014, 18:59
Contact:

Re: Forum LinuxMint België

Berichtdoor christiaan » Ma 10 Jul 2017, 13:33

De Nederlandse Linux Mint afdeling was in 2013 ook van plan te stoppen door ... , na eerst al een reorganisatie te hebben doorgemaakt.
Gelukkig heeft Christiaan van Aken van Linprofs de Nederlandse gemeenschap nieuw leven ingeblazen met medewerking van Linprofs die hun server te beschikking heeft gesteld.

De server en programmatuur wordt professioneel door Linprofs onderhouden.
Als ik de het aantal nieuwe leden en reacties op alle LMNL sites bekijk dan zie ik nog steeds groei.
Er zijn ook best veel enthousiaste leden met goede kennis en ideeën die regelmatig een bijdrage leveren.
Ik denk dat de Nederlandse Linux Mint gemeenschap in de handen mag klappen voor deze samenwerking.
Haha thanks ;)
Technology Evangelist | LinProfs | Linux & Open Source Professionals

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten