Debian

Kom binnen en praat hier gezellig met mede Mint-gebruikers over alles en nog wat
Gebruikersavatar
bas
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 101
Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 20:49
Locatie: Zwanenburg

Debian

Berichtdoor bas » Di 01 Jun 2010, 21:20

Ik heb hier van de week op mijn laptop Debian geïnstalleerd omdat ik wel klaar ben met Ubuntu, en ik heb nog getwijfeld aan mint.
Uiteindelijk toch gekozen voor Debian Lenny 64 bit, de installatie liep erg soepel en de programma's die gebruik staan er allemaal weer op. Je moet wel het een en ander zelf compileren maar dat is met de overzichtelijke wiki's erg goed te doen.
Ik ben nog met een paar dingetjes bezig en dan is het systeem helemaal 100% naar mijn zin, dat is wel het mooie van Debian als je hem naar je hand hebt gezet is het systeem zo stabiel als het maar kan.
Ben je meer iemand die liever wat meer bezig is dan kan je natuurlijk altijd voor testing of unstabble kiezen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Debian, en ik zal hier ook zo nu en dan wat er over posten.
dropbox

Twitter @bdekruijf
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 271
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Debian

Berichtdoor Arie » Di 01 Jun 2010, 23:19

Ik ben vorig jaar ook naar Debian lenny overgestapt, en nog geen minuut spijt gehad, het draait nu op mijn desktop, laptop en netbook. Itt een paar jaar geleden is de installatie nu goed te doen.

En laat je vooral niet afschrikken door de versies testing en unstable, beide zijn zeker zo stabiel, zo niet stabieler dan ubuntu
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
Gebruikersavatar
bas
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 101
Lid geworden op: Za 29 Mei 2010, 20:49
Locatie: Zwanenburg

Re: Debian

Berichtdoor bas » Wo 16 Jun 2010, 12:52

Nu ik ook mijn touchpad kan instellen is mijn Debian helemaal klaar.
Het bevalt me prima en hopelijk gaat mint snel over op Debian dan is mint nog beter dan het al is.
dropbox

Twitter @bdekruijf
nomko

Re: Debian

Berichtdoor nomko » Ma 22 Nov 2010, 10:18

Zat zelf ook aan Debian te denken. Ben ook een beetje klaar met Ubuntu en al die hoogvliegers en dramaqueens op die Ubuntu-forum. Wat ik eigenlijk wilde weten is dit: is er eigenlijk wel een goede NL-talige Debian forum?? En dan bedoel ik niet zo'n ingedutte, slapende forum zoals op alleslinux.com of nedlinux.nl. Maar een actieve forum. Al was het Ubuntu forum erg actief, je hebt er een zooi hoogvliegers en betweters rondlopen.... En die Engelstalige ubuntu forum is leuk en goed, maar is ook niet alles. Plaats je nu een bericht over een uur is ie alweer verzopen onder andere berichten en dan zoek je je ook de pleurus naar je eigen bericht.
Gebruikersavatar
Arie
Senior
Senior
Berichten: 271
Lid geworden op: Zo 13 Dec 2009, 17:16

Re: Debian

Berichtdoor Arie » Ma 22 Nov 2010, 11:38

nope, wel een goed engelstalig forum
http://forums.debian.net

evt kan je natuurlijk ook op nedlinux terecht met Debian vragen
http://forum.nedlinux.nl
“Only when the last tree has been cut down, the last fish been caught, and the last stream poisoned, will we realize we cannot eat money.” ― Cree Indian Prophecy
Linux Mint Cinnamon 21.2 LTS
LMDE 5 Cinnamon
nomko

Re: Debian

Berichtdoor nomko » Ma 22 Nov 2010, 12:09

Bolle1961????
Gebruikersavatar
eric
Nieuweling
Nieuweling
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 22 Nov 2010, 12:04
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Debian

Berichtdoor eric » Ma 22 Nov 2010, 12:53

Gebruik al een tijdje Debian ( na enkele jaren Ubuntu ) en ben er erg blij mee. Doe altijd een net-install en installeer dan een minimale desktop ( KDE of Gnome ). http://forums.debian.net/index.php vind ik erg goed !

Terug naar “Het Mint café”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten